Ik woon in Limburg en wil beagle kopen. Wie heeft ervaring, tips, adressen van kennels, informatie etc?
Ik heb 8 jaar lang 4 cavia's gehad maar altijd al een hond gewild. We hebben een groot huis met ruime tuin en dus veel plaats voor een hond. Aangezien mijn ouders veel werken is er ongeveer 4 uur per dag niemand thuis. Vandaar dat we een kleinere hond zoeken die in de tuin kan rondlopen en niet om het uur uitgelaten hoeft te worden. Nou vind ik beagles persoonlijk leuke honden die erg slim schijnen te zijn. Heeft iemand zelf een beagle, adressen voor beagle kennels (en prijzen), ervaring met beagles andere informatie te vertellen? Graag hoor ik het. Bij voorbaat dank voor de genomen moeite!
en stembanden/stemgeluid wat helemaal hoort bij die hele grote neus is ook niet te missen.
wat ie ruikt, ziet hoort geeft ie ook door aan de meute (of mens, maar deze vind dat echt niet altijd fijn) de neus moet de hele dag speuren als het even kan, en in een tuin gaat dat prima! je hoort meteen of de hond een muis, egel, eekhoorn, mol of wat dan ook op het spoor is, en de beagle is niet zo van; nou ik kan er niet bij, of ik kan het ff niet vinden dus ik geef het op. ENORME driften hebben ze, waar ze niet vanaf zijn te brengen (eigenwijs zijn ook, wist je dat al?) kortom, met een beagle en een tuin zal het dagelijks klinken als.... tja: volle maan of zelfs een zwaar mishandelde hond, want ze kunnen joelen én gillen. super muziekaal zijn ze. heb je daar trek in Brain? luister maar even:
http://www.youtube.com/watch?v=Ho7f9I6JDjg
en dit produceert een beagle ook aan geluid als ie in zijn uppie is.
hij komt niet als je hem uit de tuin wil roepen, ze graven desnoods een prooi uit (er zitten meer dieren in je tuin dan je denkt, dus het scheelt schoffelen) mocht je denken dat enkel beagles dit doen waarmee gejaagd word en hierop zijn getraind: nope, dit is gewoon het gedrag van #een# beagle, en veel baasjes vergissen zich hierin en krijgen spijt. lekker in je tuin liggen, BBQ, je buren. het gaat echt anders worden met dit hondenras, dat is 1 ding waar je zeker van kan zijn!!
met zo'n scherpe neus is een grote tuin zo afgesnuffelt dus dat schiet niet echt op. je kan wel geursporen uitzetten die lijden naar een beloning, zodat het dier zijn driften kan gebruiken.
maar daar moet je ook maar zin in hebben. stel dat je hier een uur per dag mee bezig bent zet het nog geen zoden aan de dijk : de hond vind het binnen een paar minuten en wil alsnog meer....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.