Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tussen welke rassen is deze kruising?

Ik heb al 1.5 jaar m'n hondje Dexter? Het is een kruising dat is zeker staat ook in z'n paspoort, soms kan ik er wat rassen uit halen maar ik weet het niet zeker, ik heb hier wat info:
Hij is vanaf z'n neus tot staart ongeveer 1 meter lang en vanaf z'n schoft tot de grond ongeveer 40cm
Hij is bruin met op zijn rug en doorlopend naar z'n staart zwart en hij heeft witte sokjes en borstkas
Zijn karakter is erg aanhankelijk maar voor vreemde mensen erg schuw, blaft niet vaak alleen als het nodig is hij is aardig tegen jong en oud, misschien kan een foto z'n uiterlijk beter weer geven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Waarschijnlijk een kruising tussen een Dwerg Pinscher en een Jack Russell

Toegevoegd na 2 minuten:
Er kan ook nog Fox Terrier inzitten.
Ivana
13 jaar geleden
Zijn snoet doet me denken aan een Jack Russel, maar daar is hij natuurlijk veel te groot voor, en de rechtopstaande oren lijken op die van een herder. Maar ja... als zijn vader en moeder allebei ook kruisingen zijn, wordt het heel moeilijk te achterhalen, denk ik.

(Ik vind het overigens wel een leukerd om te zien!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zien hier ook wel iets van een teckel in en herder.
Als de ouders ook beide van een kruising zijn is dit heel moeilijk te achterhalen. Het is wel een leuke hond om te zien ;) met lieve oogjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gooi er voor de afwisseling nog een optie in.....

een Welsh Corgi mix .... met iets wat hoger op de pootjes staat (het zou de herderlook kunnen verklaren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel goed mogelijk, dat de ouders van je hond een 'kruising Jack Russell' en een 'kruising Duitse herder' zijn. Het is heel moeilijk om precies te achterhalen welk bloed je hondje in zijn genen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kruising tussen jack Rusell en herder.Lijkt Als 2 druppels water op onze hond
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing