Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welk dier kan pindakaas van een muizenval eten, zonder de val te laten dichtklappen?

Dat is me nu al 3 keer gebeurd, nadat ik eerst een stuk of 6 muizen ermee gevangen heb!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vooral de muis zelf

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook uit ervaring
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
muizen kunnen dit inderdaad heel goed ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1. Heel erg leuk om te zien ook, dat wij allemaal moeite doen met zo'n val en dat zij naar binnen lopen, het eten opeten (of met zich meenemen) en doodleuk weer naar buiten lopen :D

Andere antwoorden (8)

De rat, de egel en de calculerende muis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het schijnt dat muizen sociale dieren zijn die dus zien wat er met hun soortgenootjes gebeurt. Als er bijvoorbeeld eentje sterft door een snelwerkend gif, dan eten de andere muizen het niet meer.

Misschien (ik was er niet bij) snappen de muizen nu dat als je vanuit een bepaalde hoek de pindakaas eet, dat je dan dood gaat.

Waarschijnlijk zijn het dus de andere, overlevende muizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van kennissen die aan de rand van de Nunspeetse heide op de Veluwe wonen, leerde ik dat ze pindakaas op de boomstammen smeren om zodoende eekhoorns te lokken. Misschien zijn die het dus wel geweest!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien als je kleine kinderen hebt die het s'nachts stiekem doen
en anders de muizen zelf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk hebben de overgebleven muizen een manier gevonden om de pindakaas te snoepen zonder dat de val dichtklapt. Probeer eens om de val strakker af te stellen, zodat deze echt bij de minste beweging dicht klapt. Wat ook helpt is de val in een soort gangetje plaatsen, bijvoorbeeld tussen een muur en een kartonnen doos in, zodat de muis alleen nog vanaf de voorkant bij de val kan komen. Of probeer het eens met een nieuwe val.

Een hele andere optie: staat de muizenval misschien boven een verwarming die eerst niet warm was en nu wel? De pindakaas kan smelten en in het hout trekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gewicht van een muis is maar gering, als het "boogje" en/of het "palletje" van de (klassieke) klem wat oxideren of dat er iets opgedroogd pindakaas of bloed aan is blijven plakken kun je de val onvoldoende op scherp zetten.
Niet mee knoeien, klemmetje weggooien en nieuwe gebruiken. In de handel zijn tegenwoordig ook veel kunststof uitvoeringen te koop. De meesten werken prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om zo'n plastic klemmetje. Maar ik ga m toch vervangen denk ik.
Waarschijnlijk een hele slimme muis!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed slakken, ik heb hetzelfde probleem, de muizenvallen waren niet dichtgeklapt maar wel leeggegeten. Ik heb slakken aangetroffen op de palletjes. Ik denk dat die de pindakaas eraf gegeten hebben. Balen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding