Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een vis bepaalde dingen waarnemen?

Kan aquarium vissen bepaalde dingen waarnemen, bijvoorbeeld als ik voor het aquarium sta en vaker en vaker, dat je na een tijd in herinnering van de vissen zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een goudvis heeft een geheugen van MINSTENS 3 maanden, en kan zelfs trucjes leren (zie filmpje). Ze zijn dus slimmer dan veel mensen denken!

Deze vraag is overigens op veel sites al eens gesteld. Het meest voorkomende antwoord is, dat de goudvis bepaald gedrag vertoont (naar een hoek/wateroppervlakte zwemmen bijvoorbeeld), bij 1 bepaalde persoon.

"they swim towards me so fast and oh my god it makes my day. they don't do it with my sisters just me."

Zulke reacties vind je veel op deze vraag. Ik heb zelf geen vissen, dus ik was verrast door deze uitkomst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jazeker! Er zijn vissen genoeg die bij de komst van de baas aankomen zwemmen om uit de hand te eten.

Onze vijvervissen deden dat ook. Het duurt even, misschien iets langer dan bij hond of kat. Maar je zult versteld staan hoeveel je ze kunt leren als er eten mee gemoeid is.
Ivana
13 jaar geleden
Ik heb gehoord (niet dat het echt waar is) dat vissen een korte termijn geheugen hebben van 4 seconden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing