Mag je van dierenwinkels uitproberen of het konijntje dat je wilt kopen 'klikt' met de konijntjes die je al hebt? Of is gekocht gekocht?
Toegevoegd na 7 minuten:
Mijn konijnen die ik al heb zijn uit de dierenopvang en het is me nooit gelukt om ze te aaien. Na zes jaar lukt het een klein beetje nu. Slechte jeugd denk ik. En ik wil zo graag een konijntje dat ik kan aaien, vandaar dat ik aan de dierenwinkel denk.
Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb zeer slechte ervaringen met dieren kopen via internet. Dat doe ik nooit meer van mijn leven. Tweede reden dat ik dacht aan de dierenwinkel. (hoe weet je of iemand met een nestje betrouwbaar is?)
Een konijn verwacht aanvallen altijd uit de lucht, dus doe niets onverwachts en besteed er vooral veel aandacht aan.
Niet even 5 minuten per dag het konijntje voeren en proberen te aaien, maar vrij laten lopen en dan zelf erbij gaan zitten op de vloer. Langzaam proberen te lokken.
Goed, het kost tijd, maar je krijgt er veel voor terug.
Mijn konijntje is nu net een puppy, ze likt me en ze wil graag geaaid worden, ze drukt haar kop zelf onder mijn hand.
Waarom ga je niet bij een asiel kijken? Daar zitten dieren die echt zitten te springen om een fijn huis om te wonen.
Ik ken echter iemand die het hele jaar door jonge konijnen probeert te verkopen.
Dat deze beestjes het product zijn van inteelt, dat interesseert haar niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.