Is het schadelijk voor een muis (of muizen) om hem mee te nemen op vakantie?
Ik ben er al een tijdje over aan het denken om muizen aan te schaffen, ik denk dan een groepje van 3-4 witte (vrouwtjes)muizen, en ik heb eens rondgekeken over de verzorging enzo en dat is allemaal geen probleem, maar nu vraag ik mij af: kun je ze meenemen op vakantie? Wij hebben thuis namelijk al een aantal huisdieren en het wordt wel erg veel werk voor de buren om elke dag 2 keer langs te gaan en ze allemaal te verzorgen, dus het lijkt mij beter om de muizen dan mee te nemen. Ik bedoel het met de volgende omstandigheden: een vakantie van ongeveer 2 weken, 8 uur in de auto om er naartoe te rijden, verblijf in een vakantiehuisje, en dan de muizen op de achterbank naast me zetten en eventueel een doek over de kooi tegen de stress, af en toe aanhalen, raampje af en toe open voor frisse lucht, zorgen voor voldoende voedsel en water, en dan als ik bij de bestemming ben aangekomen de muizen ergens neerzetten in het huisje op een niet te lichte plek, niet te koud, niet te warm, zorgen dat ze niet op de tocht staan, alle omstandigheden gewoon net als thuis, ook dezelfde kooi enzo, verschonen, zorgen voor voedsel...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.