Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een kat zeker een prooidier zijn denk maar aan de vos komt steeds meer voor.

Toegevoegd na 6 minuten:
Vaak is een kat niet de hele dag op stap dus ver weg van zijn huis zal hij niet gaan .Meestal het zelfde loopje ,maar als er dan een vos op zijn pad komt is hij echt een prooi en moet hij wegwezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

uiteraard kan een kat zelf ten prooi vallen aan een roofdier!
Als er maar een roofdier is dat een kat aankan en hem ook daadwerkelijk opeet.

In Nederland hoef je daar echter niet bang voor te zijn, de enige vogel die een kat aankan is een zeearend, maar die zal de moeite niet nemen, ze eten namelijk geen katachtigen.

Dan komt er nog een ander dier onze kant op die wel eens grote gevolgen kan hebben, namelijk de wolf, al zie ik geen reden waarom een wolf een kat aan zou vallen, ze behoren niet tot het (hoofd)voedsel.

Kortom je hoeft in Nederland niet bang te zijn dat je katje opgegeten word door een wild dier.
In andere landen verdwijnen er regelmatig huiskatten, door alligators, krokodillen, grotere katachtigen (poema, lynx, tijger..), wilde hondachtigen (dingo, wilde honden, hyena..) et cetera, echter komen deze niet in Nederland voor.

Ik zou persoonlijk banger zijn voor de hond van de buren die puur door door het instinkt en vervolgens zijn brokjes op gaat eten.

Het begrip prooidier kun je ook anders bekijken, parasieten hebben namelijk ook een gastheer nodig en die gastheer valt langzaam ten prooi aan de parasiet, denk aan vlooien, wormen........
Maar tegenwoordig zijn er genoeg middeltjes om te voorkomen dat het fout gaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In limburg zover als ik weet met name het zuiden komt het weleens voor dat een kat ten prooi valt aan een uil.
Weet even niet zijn naam.
Maar dat is zeldzaam.

Toegevoegd na 11 minuten:
Heb even gegoogled het is de oehoe hij eet muizen hazen vogels en katten.
Kijk maar eens op www.allemaalbeestjes.nl
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing