Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je een vliegende vis in een aquarium houden en als huisdier en kan dat .....waar kan ik het dan kopen?

ik ben er erg benieuwd naar

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het hierboven staande antwoord is 100% juist daarom ook een +je van mij.

Echter denk ik dat je een Vlindervis (Pantodon buchholzi) bedoelt, die ook wel eens vliegende vis word genoemd.
Deze vis is prima in een paludarium te houden, een laag water van ongeveer 20 cm is voldoende, echter moet de vis wel lekker kunnen springen, wat hij tot een meter hoog kan! Dus dat word een duur terrarium.
Een terrarium van 120*40*120 (L*B*H) is dan ook aan te raden.

Mocht je toch een echte vliegende vis bedoelen dan heb ik niks gezegd en voldoet het antwoord hierboven van Eddijs!!
Zout watervissen zijn altijd al ontzettend lastig en al helemaal vissen die er om bekend staan dat ze grote afstanden overbruggen, Voor zover ik weet zijn ze ook niet in dierentuinen in leven gebleven, wel weet ik dat het meer dan eens geprobeerd is, maar helaas te vergeefs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee deze vissen hebben veel ruimte nodig om te kunnen zwemmen, dat zou in een huis tuin en keuken aquarium nooit genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk zit je zelf te denken aan een flink aquarium met daar boven een voliere, waar de vissen even op een stokje kunnen zitten.
Dan moet ik je toch teleurstellen, vliegende vissen zijn zoutwatervissen, die in grote scholen in warme zeeën leven.
Zo ver ik weet, is er zelfs geen dierentuin, die het ooit gelukt is, deze vissen in leven te houden.
Dus voor de huiskamer ongeschikt en dus ook niet te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing