Heeft mijn kitten zijn veranderde gedrag te maken met dat hij een paar dagen buiten is geweest?
Vorige week was onze kitten van 3,5 maand ontsnapt en zijn we hem drie nachten kwijt geweest. Na dagen/nachten lang flyeren, zoeken, aanbellen hebben we onze kitten gelukkig weer terug. Toen we hem vonden (op een bouwplaats) zag hij er heel anders uit. Dikke kop, andere blik/uitstraling. Hij trilde ontzettend en had een enorm dikke staart. Thuis hebben we hem weer heerlijk vertroeteld zag hij er snel weer uit als de oude. De eerste paar dagen was hij veel minder speels en aanhankelijk en schrok hij heel snel van dingen (die wij niet zagen of hoorden) en we vonden hem in huis op rare plekjes. Is hij lichtjes 'getraumatiseerd' door zijn buitenavontuur? Hij wil wel weer dolgraag naar buiten, maar dat mag hij écht nog niet van ons. Hij is nu gelukkig weer de oude en komt weer heerlijk tegen me aan liggen 's nachts, terwijl hij de eerste nachten alleen maar in zijn mandje wilde liggen ipv bij mij in bed. Nu is mijn vraag, is hij lichtjes 'getraumatiseerd' door zijn buitenavontuur (omdat hij zo schrikkerig is en op gekke plekjes wegkruipt?)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.