Hoe weet je of een kat een zwerfkat is?
We waren vanmiddag op de woonboulevard waar ik op een gegeven moment even in de auto bleef zitten toen mijn man wat ging ruilen. Er stond een oliebollenkraam en daar hield zich een ontzettend schattig katje op. Hij kwam steeds vanzelf op de mensen aanlopen, en als die haar/hem even gekriebeld hadden (of niet) dan liep ie ze even na, maar niet verder dan de stoep. Dan draaide hij zich weer om en wachtte op andere mensen waar hij dan weer naartoe liep.
Ook ging hij steeds op de picnictafel zitten die bij de oliebollenkraam stond. Echt een heel aanhalig ding was het.
Ik heb er ontzettend schik in gehad. Later hebben we heb zelf ook nog even aangehaald en gekroeld. Ik wilde hem zo wel meenemen. Maar voor hetzelfde geld was ie van iemand geweest. Hij zag er niet echt ondervoed uit ofzo, maar dat kan ook komen doordat ie nog wel regelmatig wat kreeg van mensen die wat bij die oliebollenkraam hadden besteld.
Hoe kun je nu weten of zo'n kat een zwerfkat is?
Toegevoegd na 7 minuten:
Hij had geen halsband om, maar bovenop zijn kopje zat wel gestold vet, dat was wel zielig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.