Hoe ga je om met een kat die uit kan halen?
Ik werk in de thuiszorg. We komen bij een vrouw met drie katten. Een daarvan is niet echt vriendelijk. Als je bij hem in de buurt komt dan haalt hij uit. Zo heeft hij dat bij mijn collega gedaan en heeft een thetanusprik moeten halen. Je denkt natuurlijk als eerste, kom niet bij de kat in de buurt. Maar de vrouw is slecht ter been en kan niet zomaar naar mij toekomen waardoor er soms geen andere optie is. Ik ben normaal niet bang van katten. Maar ik heb er behoorlijk schrik van. Iemand een idee??
We zijn overigens bezig om een oplossing te zoeken. Want ook wij hebben natuurlijk recht op een veilige werkplek.
Omdat ze dit regelmatig deed, hebben we dit bij de cliënte aangekaart. Ze is zeer gehecht aan haar hondje en we hebben toen afgesproken dat ze het hondje in de slaapkamer houdt als we mw. komen injecteren. Haar hondje krijgt nu een training/therapie om dit af te leren. Ik weet niet of het misschien een idee is voor jullie cliënte en/of een kat überhaupt hierin getraind kan worden?
het is alleen nogal prijzig; niet iedereen kan het betalen.
Anders moet ik even de GGD bellen, het is namelijk weet tijd voor mijn DTP prik :D
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.