Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een poes een niet-gemalen kipkarkas eten?

Ik ben wat aan het oriënteren wat betreft natuurlijk voer voor mijn kat. In mijn woonplaats is kan ik alleen aan een heel kipkarkas komen, niet aan gemalen kipkarkas. Het poesje is 6 maanden oud.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

nee, dat is een te grote kluif voor je katje.
mogelijk kan hij er wel de vleesresten van af knagen, maar het karkas wegwerken gaat niet lukken.
is er geen poelier gevestigd in je woonplaats?
of staat er wellicht een op de markt waar je afspraken mee kan maken?
kippennekjes zijn ook erg lekker.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou het niet geven omdat ik altijd gehoord heb dat kippenbotjes te makkelijk splinteren, met alle nare gevolgen
13 jaar geleden
Kippebeenderen zijn zeer slecht voor poezen,de stukjes breken zeer makkelijk af en kunnen de poes doen stikken.
fremar
13 jaar geleden
Liever niet. Kippenbotten spliteren snel, en voor je het weet prikt er een botje in de keel of het verhemelte, met alle gevolgen van dien. Moet je niet willen.
Heb het een keer meegemaakt en mijn kat sindsdien nooit meer kippenbotjes laten afkluiven, hoe lekker hij het ook vond. Echt levensgevaarlijk.

Als je dan toch per se natuurlijk voer wilt geven, koop dan (diepvries) eendagskuikens of muizen. Met blikvoer echter is helemaal niks mis. En als je echt puur natuur wilt, moet je het hem natuurlijk ook zelf laten vangen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing