wanneer is het moment om mijn oude mopje te laten inslapen ?
Mijn kooikerhondje 15 jaar heeft vanmorgen een groot deel van zijn gebit getrokken gekregen, enkele hebben ze laten zitten omdat die te diep zaten,en hij daar teveel pijn aan zou hebben,gezien toestand waarin hij zich nu bevindt,nog nodig ?
Omdat hij ook last van rug en heup had,hadden ze ook rontgenfoto's gemaakt,het bot zelf was goed,maar de tunnel waar de zenuwen daar zat een vlek,en op de foto was te zien dat de tunnel vrij smal was,waar door de zenuwen naar de hersenen lopen,en die zorgen voor het doorzakken van de poten,en zijn waarschijnlijk soms bijterig gedrag,chagrijnig is hij ook ,weer afwisselend met heel blij en speels gedrag.
Toch blijft het feit,dat hij verlamd zal raken,zijn urine niet kan ophouden,en steeds meer gefrustreerder bijterig gedrag zal gaan vertonen,dus toch onbetrouwbaar.
Maar hij was zo blij om me weer te zien,al had ik liever gehad,dat ze mij onder de narcose hadden gebeld met dit verhaal,dan had ik hem niet meer laten bijkomen.
Dit hadden ze ook willen doen,maar ze wisten dat komende week ,voor mij persoonlijk een hele moeilijke week wordt,en omdat ik zo aan mijn hond hang,hadden ze zoiets,laat hem nog even steun geven.
Ze adviseerde wel om toch niet te lang te wachten,omdat hij zelf ook wel merkte dat er iets niet klopt.
Maar wat is eerlijk tegenover hem,hoe lang wachten,hij staat nu onder invloed van pijnmedicatie voor me te kwispelen,hoe moet ik dan in godsnaam het goede moment voor zijn dood kiezen ?
Toegevoegd na 1 uur:
een neurologisch probleem