Kan ik mijn kat terugkrijgen? Zie omschrijving.
Ik was mijn kat bijna anderhalf jaar kwijt en nu blijkt dat een van mijn oude buren van verderop, die ik vaag ken, haar in huis hebben genomen.
Inmiddels woon ik niet meer op dat adres maar ben het via, via te weten gekomen.
Indertijd heb ik briefjes met foto's opgehangen in de buurt maar deze mensen zeggen deze toen niet te hebben gezien.
Ik ben ook meerrdere malen naar het asiel gegaan en heb advertenties geplaatst en heb meerdere malen naar de dierenbescherming gebeld (dit vermeld ik erbij om te benadrukken hoezeer ik mijn kat terug wil.
Nu willen de 'nieuwe' eigenaren mijn kat niet terug geven wat ik ook wel begrijp maar ik wil haar heel graag terug.
Het beestje is 17 jaar en was zeer aan mij gehecht.
Overigens is zij niet gechipt (stom).
Wat kan ik doen, heb ik recht om mijn kat terug te krijgen en is dit reeel tegenover de nieuwe eigenaren?
Ik bedenk dan van wat telt zwaarder, het feit dat ze mij bijna 16 jaar heeft gekend of dat ze in haar oude omgeving kan blijven bij mensen waar ze nu al een tijdje woont.
Weet dat katten gehecht zijn aan omgeving alleen deze kat leek werkelijk ook zeer gehecht aan mij en bovendien ben ik met haar ook al 3 keer verhuisd in die 16 jaar.
Weet het ook niet wat voor haar het beste is eerlijk gezegd.
als je die mensen vertelt dat ze oud is, en binnenkort misschien wel geld gaat kosten van de dierenarts, dat je haar dan terugkrijgt?
Wij hadden er ook eentje, die kwam altijd in het weekend langs. Eerst een keertje eten (zomer, raam stond open, kattenvoer stond klaar in de keuken). Later kwam hij elk weekend slapen. Heerlijke knuffel. Kennelijk waren die mensen alleen doordeweeks thuis, en zat de kat het weekend alleen. Maar nu zijn we verhuisd, en zijn benieuwd hoe het nu met hem gaat.
Ben zeer kwaad maar ben verder rustig aan de tel gebleven.
Vind het gewoon te gek voor woorden dat ik moet bedelen om mijn eigen kat.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.