Vervolg :ons oude mopje onder narcose voor gebitje of niet ? Hoe zal hij na de operatie zonder tanden herstellen ?
Na 2 weken geleden een vraag te hebben gesteld over mijn 15 jaar oud kooikerhondje,die last van zijn gebit ,hartje,rug,ogen.
We zijn voor een second opinion geweest ,wel in dezelfde praktijk maar andere arts.
Ze heeft hem helemaal nagekeken,die tanden moeten eruit,daarna wordt in keel en maag gekeken of er tumoren zijn,ook wordt er een foto gemaakt van zijn rug,waarschijnlijk een hernia.
Hartruis was wel aanwezig,maar niet zo ernstig dat de narcose niet kan.
A.S donderdag gaat hij onder narcose,tot die tijd gemalen eten,antibiotica,ontstekingremmers,pijnstillers,tanden worden verwijderd en verder beleid dan afgesproken.
De kans blijft er in zitten dat hij het niet overleefd,maar zo is ook erg zielig.
OOk hebben we afgesproken,als de rug te ernstig is,of andere dingen tegenkomen,urine ,bloed,en ontlasting wordt al gecontroleerd,wordt er toch euthanasie gepleegd,hij moet er vooruit op gaan,en niet daarna nog lijden.
Maar mijn vraag blijft : kan een hond wel zonder tanden genieten,hij wordt nu door mij geholpen met een papje.
Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel volgende week donderdag,de antibiotica en ontstekingremmers moeten eerst de ergste ontsteking wegnemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.