Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kat van 11 niest ineens heel veel. Moet ie naar de dierenarts?

Hij niest zo'n 10x per dag. Verder geen klachten; eet goed, geen traanoogjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als hij verder goed eet, geen traanogen heeft, geen snotneus en niet slomer of lustelozer is dan anders zou ik het even 1 of 2 daagjes aankijken.
Heb er hier ook wel eens 1 die een paar daagjes niest en dat gaat dan vanzelf weer over.
Je kan wel meteen antibiotica geven maar teveel en te vaak is ook weer niet goed voor je kat.

Is het over een paar dagen niet minder of zodra hij wel andere symptomen krijg wel meteen naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja ik zou voor de zekerheid maar even gaan t kan zijn dat ie niesziekte heeft opgelopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb twee katten, en die hebben dat ook allebei gehad. Het begon inderdaad met alleen niezen, een later kwamen pas traanoogjes en snotteren. Je kunt er het beste mee naar de dierenarts gaan. Die heeft er natuurlijk ervaring mee, en kan je goed helpen.
Ik zou wel een beetje snel gaan, want het kan verergeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij/zij 1keer per jaar ingeent is voor niesziekte zou ik me niet veel zorgen maken.Ook een kat moet zo nu en dan niezen ,kan ook zijn nieuwe kattenbakkorrels /vloerbedekking bedenk het maar.Iets verandert in huis?Mijn kat niest ook vaak dacht ook o jee maar naar dierenarts geweest en zij zei proest je zelf ook meer .Je kat kan ergens allergische voor zijn net zoals wij.Kan zomaar vertrouw je het niet dan naar de dierenarts!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing