Mijn hond loopt weg als ik haar uitlaat. Wat moet ik doen?
Op een soort van berg kan ze heerlijk loslopen, ik weet dat ik even door moet lopen voordat ik haar loslaat omdat ze er anders vandoor gaat (terug naar huis)
Dit keer liep ik ver door, maakte haar los en deed mijn jas goed dicht. Ik draai me om en ze is weg. Nergens kon ik haar vinden, ik ren weer terug naar huis toe. Andere mensen roepen naar me dat ze terug naar huis is gerend. Zit ze daar voor de deur te piepen en te janken. En dat is nu iedere keer zo! Ik kan gewoon niet normaal met haar lopen, voor eeuwig aan de riem laten is geen oplossing (voor de sterilisatie kon ze ook gewoon los lopen zonder problemen) Maar ze moet wel een gevaarlijke weg over met veel auto's en daar rent ze blind over heen.
Zolang mijn vader erbij is, is er niets aan de hand, dan loopt ze wel gewoon mee. Maar hij kan ook niet altijd mee.
Voor de sterilisatie waren er geen problemen, rustig meelopen en niet wegrennen. Ze was niet bang voor andere honden of alleen zijn.
We hebben haar moeten steriliseren want iedere keer dat ze loops werd, kreeg ze last van ontstoken oogjes.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.