Mag je op een volkstuin katten vangen en naar bv de Noordoost polder brengen? Of naar t asiel? Ook als anderen zich over deze dieren ontfermd hebben?
Op dit park zijn regels dat je je kat op je eigen tuin moet houden, dit wordt meestal ook gedaan. Maar er zijn aanlopers die door anderen worden ontfermd. Nu zijn er anderen die een motie willen aannemen om deze dieren te vangen en naar t asiel/noordoostpolder te brengen. Mag dat zomaar? Katten ergens dumpen? Volgens mij niet. Bovendien zijn er minstens 2 die uit het dorp in de buurt komen, zomers hier willen wonen en s winters weer naar hun (andere) baasje gaan. Die zullen t ook niet fijn vinden hun kat uit t asiel te moeten gaan halen.
Ik begrijp de tegenstanders wel: poepen in andermans (moes)tuin, vogels vangen, gaan soms in je huisje.
Ze vangen echter ook muizen en jonge konijnen (veroorzaken ook overlast) en deze katten zijn bekend: gecastreerd/steriliseerd, ontwormd, -vlooid, etc.
Als ze weg zouden zijn, komen er weer andere, die dat niet zijn... Hoe hier mee om te gaan?
Toegevoegd na 1 uur:
Alle aanwezige katten zijn bekend en "geholpen"op 1 na, die wel te helpen zou zijn, maar waar de eigenaar wat weerstand heeft. Ze krijgt iig wel de pil. Dus vangacties hoeven niet.
De zomergasten zijn er in zeer goed overleg met de eigenaren. Eten geven gebeurd omdat de katten zo minder vogels vangen en benaderbaar ziijn. Wel zou je bij nieuwe katten dit niet kunnen doen. Maar of ik dat kan? Ik geloof meer in reguleren vd aanwezige katten. Mijn eigen kat zit overigens aan de lange lijn en vind dat prima, is zeer tevreden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.