Mijn kat is erg wild hoe tem ik haar of zorg ik dat ze in elk geval liever word???
Ik heb een kat van 6mnd en heb haar sinds 8weken. Ze is sinds het begin al vrij wild maar ik dacht dat het door de leeftijd kwam?
Nu bespringt ze mij en ook het bezoek. Ze valt als het ware iedereen aan. Zonder dat ik met haar speel of iets dergelijks. Als ik rustig met mijn bezoek zit te praten bespringt ze mij of het bezoek zomaar ook al bewegen we niet (ik heb dit geprobeerd om te kijken of het daar aan lag). Ze kijkt heel wild uit haar ogen. Soms gaat ze in een hoekje staan en worden haar ogen heel wijd, haar oren gaan omhoog en dan bespringt ze je zomaar en krabt en bijt ze.
Het begint mij nu langzamerhand te irriteren en schaam me als er bezoek is. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met haar spelen met speelgoed, een time-out gegeven, op de gang gezet en met een plant sproeien klein beetje besproeid. Ik weet me geen raad!! Herkent iemand dit probleem?? Weet iemand een oplossing want ik wil haar graag houden.
Toegevoegd na 33 minuten:
Ik heb mijn kat sinds ze al 8weken oud is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.