Wat moet ik doen met ons oude mopje,wel of niet zijn gebitje laten doen onder narcose ?
Onze kooiker van 15 en half jaar, is gisteren voor zijn controle bij dierenarts geweest.Deze hoorde ook een hartruisje,nog niet ernstig.
Naast dat hij staar heeft,doof begint te worden,beweegproblemen begint te krijgen,stijf en pijn in zijn rugje, heeft ook zijn gebit flink te lijden.
Maar zoals een echte kooiker ,is hij geen allemans vriend,en wil dan ook niet dat ome dokter aan hem zit,en alleen vrouwtje mag aan hem( ik dus),nu wil hij zijn tandjes al 4 jaar niet meer laten poetsen,dus laten we 1 maal per jaar onder narcose zijn gebit nakijken.
Ik moet hem dan bij de dokter zijn mond openen,zodat deze kan kijken.
Nu zei gisteren de dokter dat zijn gebit erg achteruit was gegaan,dat had ik de laatste week al gemerkt omdat hij slecht at,zelfs zijn komkommer,en worteltjes wilde hij niet meer,brokjes moest ik wat weken(krijgen voer van dierenarts),daarom extra controle bij arts.
Nu moet hij dus weer onder narcose,is in februari dit jaar
ook geweest (heeft toen al 5 kiesjes en 2 tandjes eruit),DA weet alleen niet hoe dit gaat aflopen,omdat hij toch vrij oud is,en zijn mankementen heeft,hij zal dan hoogstwaarschijnlijk geen tand meer in zijn mond meer hebben,en ook niet of hij goed uit narcose komt.
Wat vinden jullie hiervan,narcose en ingreep toch doen,of de dosis van de medicatie (hij krijgt voor alles metacam ) flink verhogen.
Voel mij toch heel naar over deze beslissing.
Toegevoegd na 23 minuten:
Ik wil wel nog zeggen,ondanks dat hij slecht ziet,doof is,en pijn ,geniet hij van het leven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.