Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

nieuwe kip een oog zit helemaal dicht wat nu?

lijkt ook helemaal in de stress te zitten
was eerste twee dagen heel actief maar wordt ook genegeerd door de anderen
iemand hier ook ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Misschien heeft hij er een vuiltje in gekregen.Kook water en laat dit afkoelen en neem een zakdoek die je in dat water dompelt en wrijf het oog zuiver.
Zet je kip ook apart maar wel zo dat de anderen haar kunnen zien.
Na een paar dagen zet je de kip weer bij de andere als het oog genezen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft een andere kip die kip wel in het oog gepikt. Ik zou in ieder geval met de kip naar de veearts gaan, misschien is het oog wel ontstoken. Als je er niets aan doet wordt het alleen maar erger en dan komt er een infectie in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat dit 2 verschillende dingen zijn.

kippen hebben een pikorde, dus een nieuweling moet even de tijd krijgen om een plekje te krijgen voor deze er bij hoort.

het oog lijkt me iets om na te laten kijken. het kan een vuiltje zijn, maar ook een beschadiging in het oog, een infectie waardoor de kip zich niet helemaal (kip)lekker voelt.
een kip kan last hebben van 'snot' dit is een bacteriële infectie die ook op de ogen slaat. (zie link!!)
het is zeer besmettelijk, dus als ik jou was zou ik het niet laten bij wat het is.

een gezonde kip hoort zo'n beetje de hele dag te scharrelen, of in het zonnetje/zandbad te liggen.
is je kip niet actief, dan is er altijd wat aan de hand met het dier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
+, mooi compleet antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je :) ik hoop dat de vraagsteller inziet dat het niet iets is wat zo even over kan waaien, en er dus echt even naar gekeken moet worden (ook met het oog op de andere chicks!)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: