Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar komen al die spinnen vandaan?!!

ik word gek van al die spinnen, binnen een paar dagen zijn er al ontzettend veel me kamer binnengekomen.
hoe kan ik dit tegengaan?

me raam staat op een kier. hou alles schoon, spinnenrag haal ik weg, maar waar komen ze dan toch vandaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hier zitten ook erg veel spinnen, dit heeft zowiezo te maken dat het al herfst is maar vooral met het weer.
We hebben een erg vochtige zomer gehad en nu is het weer warmt, vandaar ook de muggenplaag. De muggenplaag is alleen maar gunstig voor de spinnen, ze hebben dus erg veel te eten en laten zich ook veel meer zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De herfst is het spinnenseizoen, dan komen ze uit alle hoeken en gaten. Doet me altijd denken aan de spin Sebastiaan, van Annie Schmidt. maar die hele grote ben ik ook niet blij mee
13 jaar geleden
Heb je een kruipruimte onder je huis? Daar zitten vaak nesten. Het is moeilijk je huis hermetisch af te sluiten. Je zet wel eens een raam of deur open om te luchten en je hebt afvoerleidingen, luchtkanalen en -roosters. Denk ook aan de meterkast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spinnen zitten altijd al in je huis, in ieders huis en rond deze tijd komen ze tevoorschijn om te paren. Ooit zijn ze een keer naar binnen gekomen en dan herhaalt dit patroon zich iedere herfst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt alsof er veel meer zijn, maar dat is niet helemaal zo.
In de herfst raken spinnen volwassen en gaan ze op zoek naar een partner, dus gaan ze wat meer rondlopen. En gezien worden. Maar als ze gepaard hebben, worden er een boel jonge spinnetjes geboren. Die dan op zoek gaan naar ‘eigen huis’, en dus óók in de kijker lopen.
Er zijn er dus in de herfst wel wat meer, maar je ZIET ze ook beter.

http://dier-en-natuur.kwero.nl/dier/9243-herfst-meer-spinnen.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Tegengaan zal lastig worden. Ze kruipen in/komen uit hoekjes en gaten.
Het beste kun je ze maar vangen, met een zachte doek, een glas met een kartonnetje of, als je durft met de hand, en buiten zetten.
Niet doodmaken, want ze eten ook die vliegen muggen die jij ook zo lastig vindt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spinnen kruipen overal naar binnen ook door een kleine kier in huis.
als je het echt wil tegengaan kun je kiezen voor horren.
Ik heb deze voor elk kamerraam en een rolhor voor mijn schuifdeur.
Ik heb dan ook bijna geen last van spinnen.
op de confecte put leg ik in de tijd dat er geen verwarming aan hoeft een stuk tapijt op maat gemaakt bovenop de put.
en houd het goed shoon in huis op zoetigheid komt ongedierte af en daar komen weer spinnen op af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gemiddeld leven er zo`n 15000 spinnen in een gemiddeld huis. ze komen nu uit de spouwmuren en kruipruimte om te paren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de eitjes van de mama spin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die spinnen hebben in de krant gelezen dat er een muggenplaag is. En omdat ze jou heel aardig vinden. en een goede nachtrust gunnen zijn ze speciaal voor jou langsgekomen om wat aan die vervelende muggen te doen! Aardig toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing