Wat moet ik weten over het verzorgen van een jong poesje?
Ik kan goed met katten. Ik heb zelf ook mijn hele jeugd door een poes gehad. Vaak gevoerd. Soms vlooienspul gegeven. Teken verwijdert. Laten plassen en in de gaten gehouden.
Alleen ga ik nu hier op mezelf wonen (Als student) en ik koop een erg jong katje (hoogsten 10 weken uit) zijn er zaken waar ik op moet letten? Zijn er Do's en Don't? Kan haar gewoon normale brokjes voeren enzovoort?
Toegevoegd na 1 uur:
Die kat was een familiekat. Dus niet mijn verantwoording.
Vandaar dat ik "vaak gevoerd" neerzet. Ik heb per week ongeveer 3 dagen 2-4 uur werkgroep/college. Soms 's nachts een borrel. Sorry hoor, maar dan ben ik toch meer thuis dan de gemiddelde Nederlander? Ik zit hier bijna heel de week thuis te leren.
Niet allemaal zo vijandig gaan doen, alsof ik een dierenbeul ben. Ik ben werkelijk gek op katten. Als ik er één voorbij fiets ga ik ze zitten knuffelen. En katten zijn ook gek op mij. Ik zou er alles aan doen om zo'n beestje een goed huis te geven. Ik ben dan ook bezorgd dat ik iets fout zou kunnen doen en vraag daarom dus deze vraag.
Dat toevallig leeft,en waar je dus hier maar even info over vraagt.
Een kitten( die veel aandacht nodigt heeft) op een studentenkamer?
Lijkt mij heel slecht idee.
Toen mijn nichtje ging studeren haalde ze een asielkat van een paar jaar die niet speels meer was,bijna de hele dag sliep en goed alleen kon zijn.
Maar die wel lekker op schoot kroop en kwam kroelen als ze thuis was.
Beter idee misschien?
Iedereen is altijd helemaal weg van zo'n mini-katje maar er zitten zoveel katten in het asiel die een liefdevol baasje zoeken.
Denk daar eens over.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.