Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste mijn binnenfilter (aquarium) opbouwen?

Er komen medicijnen in het water van mijn tropische aquarium in verband met blauwalg. Daarna zal ik mijn filter opnieuw gaan opbouwen qua inhoud. Ik was niet tevreden met de vorige inhoud (was voornamelijk kool). Hoe is de inhoud van het filter het best? Ik heb sponzen: groene, blauwe, zwarte en filterwatten.
Kleine bak (65l). Vissenbestandje: 9 neon tetra's, 3 meervalletjes, 5 fantoomzalmpjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Blauwalgen zijn het gevolg van het onvolledig afbreken van O.A. fosfaten.
Of beter gezegt, je filter is te klein.
Of je filter werkt niet goed.
Of je hebt te veel vissen.
Of je hebt te weinig planten.
Of je hebt er te snel vissen in uitgezet.
Medicijnen in het water lost geen enkel probleem op en is giftig voor je kleine bak!!
Een filter moet opgebouwd zijn uit verschillende materialen, die van grof naar fijn gaan en natuurlijk met een voldoende doorstroming ( pompje)
Bedenk als je de filter op nieuw zou gaan inrichten, dat je filter enige weken niet voldoende zal werken!!
+ de giftige medicijnen kunnen uitmonden in een kleine vissenramp!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elke dag zou ik de algen weghalen,met een slangetje de bodem afgaan.Gooi het grind weg want wassen is een heel karwei,doe dit elke dag en hou vol.Ook zou ik de koolfilters eruit halen en deze vervangen door watten deze een paar dagen laten zitten .Weet niet wat voor medicijn je wil gebruiken maar kijk daarmee uit,vervang niet alle filters in 1keer want dan haal je ook de goede bact.uit het water.Na een paar dagen ongeveer een week de koolfilters erweer bij doen en zeker er watten bijdoen bovenin.Hopelijk kan je er wat mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing