Wat kunnen we doen om de open wondjes onder onze muis haar oortjes te laten genezen?
We hebben een kleurmuisje van ong. 1 jaar oud. Ze heeft sinds een week of zes open wondjes onder haar oortjes. Het wordt steeds erger. In het begin had ze ook erge jeuk en heeft hiervoor een anti-meitmiddel gekregen.
De jeuk is nu wel iets minder maar de wondjes blijven open. Ook in haar oorflapje zit een gaatje en is het zwart erom heen (lijkt afgestorven te zijn). Ze zit alleen in een kooi maar krijgt behoorlijk veel aandacht van haar 15 jarige verzorgster.
We hebben al 3 weken een middel tegen huidinfecties (Surolan, eigenlijk voor kat en hond) gebruikt en moeten nu naar 2x per dag hiermee. Volgens mij zit deze zalf er niet echt lang op. Ze gaat zich altijd meteen wassen na aanbrengen.
Ze is al 3x bij de dierearts geweest, maar ik zie weinig verbetering. Is er een andere manier? Natuurlijke geneeswijze oid? Kruiden die ze kan/mag eten die genezing bevorderen? Het is echt erg zielig voor haar. :(
ik heb totaal geen verstand van muizen, maar bij een kat zou ik denken aan voedselallergie.
wel minstens 6 weken volhouden.
ook zou je viatop kunnen bestellen, een verkoelende anti-jeuk gel.
en de huid onder haar oortjes is extra gevoelig, dus daar komen het snelst wondjes. en nu de rest van har lijfje niet meer jeukt, krabt ze alleen nog de wondjes.
Overigens wel nadat de oortjes genezen zijn, anders heb je kans dat het nieuwe muisje juist aan de wondjes van je huidige gaat zitten.
Oh en soms is het voor een dierenarts ook maar even uitproberen totdat hij de juiste oplossing heeft geprobeerd. Na 3x dierenartsbezoek zonder succes niet meteen de dierenarts opgeven, maar gewoon nog eens er naartoe gaan. Hij/zij heeft er immers voor geleerd.
Zojuist aangebracht. Ze vond het helemaal niet erg (in tegenstelling tot de zalf van de dierenarts: die zal wel prikken ofzo, denk ik) en ze heeft het er volgens mij ook nog niet afgehaald. Hopelijk helpt het.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.