Hoe stop ik kinderen die onze katten jatten?
In relatie tot de vorige vraag over onze katten. Afgelopen weekend weer 2 keer naar het asiel geweest en een keer onze kat uit een kelder bij mensen gehaald.Bij navraag bij het asiel & de dierenarts is gebleken dat katten van 3+ maanden zich prima alleen buiten redden en volwassen genoeg zijn om de weg te kennen. Dus wil ik graag de katten de ruimte geven die ze verdienen bij ons in het dorp.
Ik heb opgelet en tot 2 keer kinderen in onze tuin gezien die de katten bij ons uit de tuin wilden meenemen. De kat die we in een kelder gevonden hebben is -volgens buurtkinderen- door de jongens die daar wonen bij ons van de oprit meegenomen; De jongens zelf houden bij hoog en laag vol dat het hun kat is :|.
Hoe stop ik de kinderen onze katten te jatten? Ik heb de katten nu in de garages ingesloten en daar een berg stammen / balken gezet om te spelen. Maar ik wil de beestjes graag ruimte geven. Vanavond bouw ik een ren van 10*10 meter voor ze, maar ideaal is het niet.
Andere suggesties? Zou een keer met de politie bij deze krengen langs gaan helpen?
De katten lopen dus duidelijk niet weg; Ze worden op het moment gewoon uit hun dagverblijf buiten meegenomen.
Oh, en reacties in de trend van 'Wat ben je slecht dat je je katten buiten wilt laten lopen' graag achterwege laten. Graag constructieve reacties.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.