Hoe weet je dat het nu tijd echt is geworden om je huisdier in te laten slapen?
Ik heb een hond van 15 jaar. Hij heeft vorig jaar 2 keer een herseninfarct gehad en is daar redelijk goed uit gekomen. Hij heeft er alleen wat evenwichtstoornissen aan overgehouden. Hij is zo goed als doof en ziet nog voor ongeveer 50%. Hij is nog heel levendig en als hij buiten is, is het net een lammetje wat in de wei loopt. Hij heeft dus absoluut nog de wil om te leven.
Vanmiddag zakte hij echter ineens door zijn achterhand en kon voor ongeveer een half uur niet lopen. Daarna was het weer over. Hij heeft nu pijnstillers gehad van de dierenarts maar deze kan niet met zekerheid zeggen of hij wel of geen pijn heeft.
Wanneer ga ik zeggen dat het mooi geweest is?
Ik wil hem niet missen maar ik wil ook niet egoistisch zijn en hem in leven houden voor mijn eigen plezier. Dat heeft hij niet verdient.
Toegevoegd na 19 minuten:
De dierenarts laat het geheel aan mij over. Hij is bereidt om nu een spuitje te geven maar vind het ook goed om nog te wachten. Naar mijn idee vind hij het dus nog niet echt nodig maar hij zal toch ook niet zomaar bereid zijn om het nu al te doen.
Na 2 dagen en nachten huilen van mijn Blacky, kwam hij(de dierenarts) midden in de nacht naar ons, om met mij te praten, ik wilde mijn maatje niet in laten slapen.
Na een lang gesprek heb ik hem zelf de spuit mogen geven, was een verschrikkelijk moment, maar moest gewoon gebeuren.Hij was gewoon helemaal op!
Wel bleef mijn maatje nog een hele tijd wankelen, en op zijn voorpoten na mij toekruipen...pffffff kan er nog om janken
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.