Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke hond is geschikt als gezelschapshond voor een bejaarde man die in een app woont?

hondenras

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

een Shih Tzu, zijn kleine hondjes die lekker willen knuffelen, die geen verre einden hoeven wandelen en helemaal niet haren, ideaal dus.
Het zijn hele lieve makkelijke hondjes die best een tijdje alleen kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

een aibo, http://support.sony-europe.com/aibo/

of een kleine hond die zelf ook al wat ouder is (geef een ouder beestje uit het asiel een goed huis, deze worden sowieso al moeilijk geplaatst).

honden worden best oud, en hebben veel beweging nodig, en ik weet niet tot hoeverre je dat op de lange duur voor dat beestje kan garanderen, helemaal omdat het een app is, en er dus geen tuin aanwezig is.

een hond die niet genoeg beweging krijgt, is al snel te energiek, wat alleen maar voor problemen voor beiden zorgt.

Toegevoegd na 2 minuten:
een kat is misschien een leuker idee, die leiden hun eigen leven, en komen naar je toe als ze wat van je willen (aai over de bol, wat te eten) verder poepen ze in een bak dus dat is ook een stuk makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een bejaarde man zal ik zeker geen grote hond kiezen, die zijn te sterk en eten te veel, maar nemen ook veel plek in, in waarschijnlijk een klein huisje. Ook zou ik geen hondje nemen die om de paar weken naar de trimsalon moet of een hondje die veel kwaaltjes aan snuitje/oogjes heeft.
Ik zou voor een klein soort asbakken rasje gaan en zeker eerst naar een asiel gaan. Daar zijn veel hondjes die al bij oude baasjes woonden maar niet mee mogen naar een verzorgingshuis. Deze hondjes zijn niet geschikt(vaak ) voor gezinnen met kinderen, maar voor een oude man/vrouw wat ze gewent zijn ideaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ras : Basset Artésien-Normand
Herkomst : Frankrijk
Kenmerken : ideale gezelschapshond en huishond - bestand tegen alle weertypen - speurhond
Hoogte : 25-36 cm - gewicht : 15 kg
Karakter : hij is moedig en vastberaden , maar ook een fijn en betrouwbaar huisdier. Hij is gehoorzaam en gewillig en een gewaardeerd metgezel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een klein hondje zodat het de man niet van de sokken trekt.
geen jong hondje want deze zijn druk en moeten nog veel leren.
geen jack russel want die hebben een pittig karakter.

de Cavalier King Charles-spaniël staat bekend als super vriendelijk en makkelijk hondje, maar dit geeft uiteraard geen 'garantie' voor elk hondje van dit ras.
er zijn veel kruisingen/boomertjes van klein formaat die even vriendelijk en makkelijk kunnen zijn, dus ga eens op pad :)

zelf zou ik gaan voor een wat ouder hondje (vanaf 2 jaar) met een rustig karakter die niet te veeleisend is.

hou wel in de gaten dat er mogelijk momenten #kunnen# zijn dat het uitlaten/de verzorging even wat minder wil, en er dan wel iemand is die dit voor zijn/haar rekening wil nemen.

in het asiel of via andere opvangorganisaties zijn er veel hondjes die een baasje zoeken. van het asiel krijg je een soort van 'proeftijd' om te kijken of het klikt. zo zit je niet meteen aan een hondje vast wat toch minder prettig in omgang oid is.
bovendien zijn ze gezond, geënt, hebben een chip, en zijn 'geholpen'.

via verkoopsites (marktplaats bv) raadt ik het persoonlijk niet aan als je het #ECHT# 100% op safe wil spelen.

een hondje kan geweldig zijn voor oudere mensen. makkelijker aanspraak, men moet er regelmatig uit, en je hebt een diertje wat gezelligheid brengt zodat men zich niet meer zo alleen kan voelen.

ik hoop dat je een passend huisgenootje kan vinden voor de bejaarde man :)

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een Cairn Terrier nemen. Deze zijn lief voor iedereen, erg intelligent en verharen niet en dat is wel zo makkelijk. Bovendien zijn ze van een formaat (10-12 kilo) dat je makkelijk in de auto meeneemt en waar mensen op willen passen als dat nodig is.

Zelf heb ik er twee en ben er helemaal gek van. Wel hebben ze, net als iedere hond, behoefte aan een paar dagelijkse wandelingen. Dat moet ook over 14 jaar nog wel mogelijk zijn, al snap ik dat je niet in de toekomst kunt kijken. Maar een bejaarde van 65 is iets anders dan 82. In dat laatste geval zou ik een pluche hond aanbevelen.
13 jaar geleden
Een Tibetaanse Spaniël of een beagle

http://www.google.nl/imgres?q=tibetaanse+spaniel&um=1&hl=nl&safe=active&sa=N&rlz=1I7ADFA_nl&tbm=isch&tbnid=mtUQgG4AQASlUM:&imgrefurl=http://www.infor.nl/honden/tispan.htm&docid=K4GcTzJ-AEOE8M&w=250&h=222&ei=yFJrTuj-AY-fOuOgufAK&zoom=1&iact=hc&vpx=1404&vpy=250&dur=440&hovh=177&hovw=200&tx=117&ty=118&page=1&tbnh=146&tbnw=162&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:14,s:0&biw=1821&bih=777

http://www.google.nl/imgres?q=beagle&um=1&hl=nl&safe=active&sa=N&rlz=1I7ADFA_nl&tbm=isch&tbnid=j8bNDTzWB8940M:&imgrefurl=http://www.beagle-online.nl/beagle/&docid=TLFvtxZSs0eHEM&w=400&h=300&ei=7VJrTsbeBJCXOoGi2PwE&zoom=1&iact=hc&vpx=558&vpy=97&dur=80&hovh=194&hovw=259&tx=197&ty=111&page=1&tbnh=149&tbnw=196&start=0&ndsp=36&ved=1t:429,r:2,s:0&biw=1821&bih=777
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing