Welke hond is geschikt als gezelschapshond voor een bejaarde man die in een app woont?
hondenras
Of anders een poes inderdaad. Een hond lijkt me niet zo geschikt voor een bejaarde man, behalve als je vind dat hij wat meer beweging nodig heeft en je voorziet dat hij de komende jaren geen loopproblemen zal ontwikkelen?
( maar dan moet hij toch ook met flinke storm of gladheid fit genoeg zijn om het hondje uit te laten )
Ik ken genoeg 75 plussers die nog heel vitaal zijn.
Verder is het voordeel van bejaard zijn dat men vaak veel vrije tijd heeft, waardoor een hond het misschien wel beter heeft dan in een doorsnee gezin met werkende.
Verder is de zorg als het moeilijker wordt altijd te delen, daar kan een bejaarde prima zorg voor dragen
mag zitten.
Hoef die zetel gelukkig ook niet weg.
Bejaard is ook zo'n rare term.
Misschien is het wel een hartstikke fitte oudere.........
dit is gewoon het verouderinsproces, daar kom je niet onderuit. (dat kán wel, maar dan is het definitief net als bij elk ander) niet elke bejaarde is seniel, bedlegerig, of loopt krom achter een rollator etc. en er zijn heel fitte ouderen (pff, mijn moeder bv)
en toch, met het oog op het verouderingsproces heb je hier rekening mee te houden. dat wil niet zeggen dat een hond ongeschikt is voor een bejaarde.
JUIST niet. alle tijd voor een hondje, ze hebben 'aanspraak' tegen een hondje, er is altijd iemand in huis voor ze, ze hebben wat te knuffelen en te verzorgen, een reden om er wat vaker uit te gaan om een frisse neus te halen, en veel sneller sociaal contact omdát ze een hondje hebben. je zal iemand moeten hebben die het zorg van het hondje over kan nemen als het de oudere niet lukt, maar dit heeft iedereen met een huisdier ongeacht de leeftijd. als Jantje het niet lukt om welke reden dan ook dan zal men een Pietje moeten vinden die dit even overneemt. (of men nu naar een reumatoloog moet, of naar een dance party, wat is het verschil voor een hondje?)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.