Hoe kan ik mijn hond straffen/opvoeden wanneer ik er niet ben?
Dit klinkt misschien een beetje raar, maar het gaat om het volgende:
Onze hond gaat op de bank liggen zodra wij de deur uit zijn. Eerst hielp het om wat spullen op de bank te leggen, maar daar gaat ie nou gewoon bovenop liggen!
Nu moeten we complete stoelen op de bank leggen, dan blijft hij er wel van af. Maar ik heb daar helemaal geen zin in, om élke keer als ik de deur uitga (of naar boven ga om de was te doen) die stoelen op de bank te tillen...
Nou vroeg ik mij af: kan ik de hond ook straffen als ie op de bank springt en ik ben er niet bij? Ik weet zeker dat hij het wel laat als ik dat een tijdje consequent volhoud, maar op welke manier kan ik dat doen?
P.S. Ik heb 2 laptops dus ik kan 'm in de gaten houden via de webcam. Helaas is ie niet zo bang aangelegd, dus zoiets als de stofzuiger aanzetten d.m.v. een verlengkabel zal helaas niet werken.
Toegevoegd na 24 minuten:
Ik snap dat straf alleen helpt op het moment dat ie op de bank springt. Daarom zoek ik een of andere slimme methode om 'm te kunnen straffen als ik er niet bij ben. Die laptop met camera is om te kunnen constateren dat ie de fout in gaat. De vraag is: HOE kan ik 'm op afstand straffen?