wat kost het om een hond zijn gebit te laten reinigen?
mijn oppashondje (een maltezer van 6 jaar) heeft ernstige gebitsproblemen, er zitten tanden los, het tandvlees bloedt, er zijn tanden weg, hij heeft een paar rotte kiezen en zijn gebit zit onder met tandsteen.
Ik heb zijn bazin verteld dat ze met hem naar de dierenarts MOET, want kauwen gaat bijna niet meer en ik merk aan hem dat hij pijn heeft, en wie niet kan eten kan ook niet leven.
Zijn bazin zit in de bijstand en zegt dat ze er geen geld voor heeft, ik wil dus inventariseren wat zoiets ongeveer kost zodat ik haar(vooral haar hond) een beetje kan helpen, ik heb het zelf ook niet heel breed, maar die hond verdient dit niet.
heeft iemand enig idee wat de complete ingreep (ongeveer) zou kunnen kosten?
Ik zou eens gaan praten met een dierenarts : uitleggen hoe de thuissituatie is, en hoe jouw financiële mogelijkheden zijn. Ik zou trouwens niet naar de eigen dierenarts van die vrouw gaan : zo'n slechte mond ontstaat niet in een jaar, dus die dierenarts moet hiervan weten door het jaarlijkse bezoekje voor de injecties....als hij/zij er nog niets aan/mee gedaan heeft, zal hij/zij niet openstaan voor een 'dier-vriendelijk'prijsje...heb geen hoge hoed op, van zo'n dierenarts!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.