Hoe vang je een verwilderde zwerfkat?
Het diertje krijgt al 1,5 te eten van mijn moeder, is niet aan te raken (zelfs na 1,5 jaar proberen) en omdat hij zo bang is waarschijnlijk vreselijk getraumatiseerd. Naar binnen wil hij ook niet.
Mijn moeder is aan het verhuizen en wil zich bekommeren over het lot van het diertje. Het asiel wil hem niet, die hebben een opnamestop of zo.
Een vangkooi was geen succes. Dat was het oorspronkelijke plan, waarna de kat een paar daagjes bij de dierenarts zou verblijven voor een checkup. Het ding stond niet goed afgesteld toen mijn moeder het geval in gebruik nam en het luikje viel al dicht precies op het moment dat de kat er voor stond... De kat is er natuurlijk niet meer in geweest.
Ook is het discutabel of het überhaupt wel gaat lukken om een buitenkat mee te verhuizen en in een nieuwe omgeving te brengen. Heeft een ervaren iemand hier nog een idee over of dit gaat lukken en of je speciale maatregelen moet treffen?
Toegevoegd na 8 uur:
(Dank jullie voor jullie lieve en begripvolle reacties tot dusver! Zeer waardevol om op zo'n korte termijn deze info te krijgen!)
Ik wil een toevoeging plaatsen maar die tekst past hier niet, vandaar dat ik deze even in de reacties op de vraag zet.
Bovendien kunnen we van daaruit verder praten, want een paar antwoorden lijken enigszins op elkaar.