Wat is het beste voor de hond als je op vakantie gaat? (en nog wat vragen)?
Hoewel het eerste idee was om mijn hond mee te nemen. Zijn we hier snel op terug gekomen. Dit om de heel simpele reden, omdat mijn hond een bloedproef (Rabies/hondsdolheid) moet ondergaan ten minste 6 maanden voor vertrek...
Mijn hond is bijna 9 jaar en het ziet er nu naar uit dat ik kan kiezen uit 4 vrienden/kennissen die wel op mijn hond willen letten. Maar dan moet de hond gedurende 6 dagen wel thuis blijven. Dag 1 vertrekken we om 10 uur en dag 6 komen we rond 20 uur terug...
Mijn gevoel zegt dat mijn hond rustiger is als deze gedurende die dagen gewoon thuis is en dan 3/4 keer per dag word uitgelaten. Dan wanneer ik mijn hond voor die dagen naar een pension zou brengen...
Maar is dit ook zo?
Aangezien mijn gevoel zegt dat mijn hond in een pension ook maar 2/3 keer per dag word uitgelaten en voor de rest zit opgesloten in een hok. En mijn hond net zo enthousiast is als ik na 5 minuten, of na (ooit 18 uur) 8 uur weer thuis kom...
Is een hond zich bewust van het feit als je 6 dagen ben weg geweest. Maar de hond wel in de eigen omgeving is gebleven?
Wat is het beste voor de hond als je op vakantie gaat?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.