Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zorgen dat mijn guppy's geen kinderen meer krijgen?

Onze guppy's blijven maar jonkies krijgen. Het grootste deel van de kleintjes overleeft het niet, maar toch worden het er langzaamaan echt te veel. Hoe kan ik zorgen dat ze ophouden met jonkies krijgen? Is er iets wat ik bij het water kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Heel makkelijk,
De mannetje en de vrouwtjes scheiden.
Bijvoorbeeld de vrouwtjes verkopen en.alleen de vaak mooier gekleurde mannetjes houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen mannetjes gaat ook niet werken, heb ik mij laten vertellen in de dierenspeciaalzaak, alleen mannetjes in een bak gaan vechten, en dan vreten ze elkaar op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de dieren winkel zeggen ze wel meer,
Zo kan volgens de dieren winkel ook een kempvis bij guppen. Alleen mannen kan wel alleen hebben ze dus geen vrouwtjes on achter na te gaan dus gaan ze achter elkaar aan net als ze achter vrouwtjes aan gaan, zelf heb ij nog niet meegemaakt dat ze ekaar echt aanvreten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat echt de enige oplossing is ;-) Het lijken wel mensen.

Andere antwoorden (2)

volgende keer alleen mannetjes aan me vragen :P die zijn veel mooier
en daar komt bij dat die vrouwtjes die ik jullie gaf echt mutantvissen zijn :P
ik kan mijn guppen ook niet stopen maar ik heb wel een tip

als je een verwarmingselement in je kom doet voelen de (tropische water) guppen zich meer thuis en gaan ze minder vaak jongen :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongen ze minder als ze zich beter voelen? Doorgaans is het toch omgekeerd...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neehoor het is echt zo :)
want guppen die in koud water leven velen zch misschien een beetje bedreig en daardoor proberen ze zich coort te planten omdat z bang zijn om dood te gaan ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar hier ben ik het echt niet mee eens, ik hou mijn guppen op 25 graden en heb nog altijd jongen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik dat gezegd??
nee
ik zeg dat guppen een warmere temp fijner vinden en zo ook minder snel kroost maken omdat ze zich bedreigd voelen, dit betekend niet dat ze dan helemaal stoppen,
nu doe je net alsof guppen bij een hoge temp niets meer doen maar nu zijn het minder en blijere baby guppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ik zal het anders formuleren,
Mijn guppen zitten op 25 graden en krijg ook dan nog erg veel jongen.
Ik zeg nameijk ook niet dat ze stoppen met jongen, ik zeg dat ik nog steeds jongen krijg.
Mijn mening, ik merkt geen verschil tussen koud( kamer temp) en verwarmd 25 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Owja en jij zegt,
Guppen een warmere temp fijner vinden enzo minder kroos maken omdat ze zich bedreigd voelen, voelen ze zich nu fijn of bedreigd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol ik wil veel te veel tegelijk typen :D je hebt gelijk ze stoppen niet, de enige oplossing is scheiden maar das heel moeilijk te zien aangezien dee na 3 weken al 'rijp'zijn zegmaar. maar ze voelen zich bij warm fijn en bij koud bedreigd
ik merk het verschil wel
ik had eerst een temperatuurding en toen kreeg ik geen jongen en ik haalde dat ding eruit omdat het stoorde op onze tv en toen begon het :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scheiden kost idd wat werk en tijd ivb met de sperma opslag.
Je kan ook als ze eenmaal uit gejongt zijn ook gaan kweken op kleur door 2-3 vrouwen met 1 man samen te zetten. Vooral 2 verschilende kleuren geeft vaak leuke verassingen. Maar dan ga je dus bewust op kleur kweken. Zo hou je de hobby ook nog een beetje leuk omdat het resultaat erg leuk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thessa: als we jou nou alle vrouwen terug geven, dan houden wij de mooie mannen ;-) Die mutantvrouwen van jou zijn niet te stoppen!
Warm water is geen oplossing: inmiddels hebben we ook een verwarmingselement en het jongt maar door. Zou het helpen om ze minder te voeren?
De Pil verkruimelen en in het water doen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha lol (het is toch hopelijk wel een grapje?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie weet:
http://vroegevogels.vara.nl/nieuws-item.131.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=345151&cHash=a20773f7e0038d76c1eefac2095aea89
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: