Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Help! Mijn goudvis draait op zijn kant, en gaat dan weer gewoon zwemmen, dan weer op zijn kant, enzovoorts! Gaat hij dood?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zag het net toevallig!
Ik heb hem nu snel in een andere kom gedaan omdat er nog een goudvis in de bak zit, als hij ziek is voorkom ik in ieder geval dat de andere ook dood gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn 2 mogelijkheden wat je goudvis heeft:

1: ze zijn geschrokken van iets of iemand of er is een te snelle overgang gemaakt van plaats, mijn vissen deden dat ook. Altijd als wij de kom verschonen doen we onze vissen even in een andere bak. Als wij ze terug plaatsen in de kom deden ze net alsof ze dood waren(of de rug liggen) even later zwommen ze gewoon weer.

2: je goudvis heeft buikwaterzucht, dan worden ze een beetje dik en zwemmen op de rug en even later zakken ze ook naar onder. Ik zet er even een link bij van buikwaterzucht, dan kun je even kijken.

Veel succes ermee!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hij heeft waarschijnlijk problemen met zijn zwemblaas.Dit gaat soms weer over maar af en toe blijft het zo en dan gaat hij dood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, +je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ssie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi marion hoe is het?
Bij onze vis ging hij daarna wel dood maar het kan ook een fout zijn bij zijn blaas. dat kan over gaan. Veel sucses ermee :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn zwemblaas.
Sorry maar normaal sterven ze dan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons ging die 2 dagen later dood dus ik denk dat die dood gaat..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onze vis had het ook en toen hadden we nieuwe steentjes in de kom liggen
we hebben toen de vis(sen) in een andere kom gezet en het water goed vaak vervangen ze leven nu nog steeds :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding