Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij nemen een hond van 7 in huis, zijn er dingen die ik moet weten vooraf?

Wij krijgen zondag een hond van 7 jaar in huis:

- Ze is dus 7 en kan 18 worden
-het is een maltezer leeuwhondje
- ze kan lang alleen zijn
- ze kan alle commando's
-kan zonder riem perfect achter je blijven lopen. (natuurlijk gebruiken we wel een riem)
- Ze heeft een tuigje, geen halsband dat is niet goed voor haar nek.
- ze heeft een dekje voor in de winter omdat ze een dunne vacht heeft.
- Ze is al die tijd gezond geweest (7 jaar lang) geen wormpjes niks niet.
- Ze is erg onderdanig
- ze is bang voor (meestal vreemde) mannen. :D
- ze begint te hyperventileren als er echt een stuk of 10 mensen in 1 kamer zitten. (als het te druk is) er is ons wel uitgelegd wat we moeten doen dan.
- ze vindt (net als de meeste honden) vuurwerk eng.

Beetje overbodige info miss maar dat is beter dan dat ik het er later bij moet zetten.

Wat is noodzakelijk dat ik nog van tevoren weet?? (we hebben al heel wat van haar gehoord, wanneer ze eten moet enz.) maar gewoon dingen die we niet over het hoofd moeten zien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zal ze in het begin zeer onzeker/bang zijn, aangezien ze al angstig is (bang voor mannen, hyperventileren, bang voor vuurwerk).

Voordat je haar in je huis laat moet je haar in de omgeving van je huis goed uitlaten, zodat ze wat moe is.
Daarna mag ze pas naar binnen als iedereen binnen is. Dus alle mensen gaan eerst en dan degene die haar aangelijnd vast heeft en dan pas zij. Dat is trouwens altijd zo: eerst de mensen en de hond als laatste.
Pas als ze rustig is mag ze los en het huis verkennen. Laat haar totaal met rust, iedereen. Geen aandacht geven, geen naam noemen, niet aanraken, geen oogcontact maken. Wil ze ergens liggen, laten liggen. Pas als ze naar iemand toekomt kan er rustig aandacht gegeven worden. Nooit druk zijn.

In de toekomst raad ik je aan te gaan werken met haar aan die angst als je dat niet zelf kunt. Daar heb je veel kennis van hondengedrag voor nodig.

Verder raad ik je aan naar The Dogwhisperer te kijken, Cesar Milan, in ieder geval te zien op National Geografic.
Veel plezier met je nieuwe hond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing