Mijn kat vertoond raar gedrag na onweer, hoe komt dit?
Hoii allemaal, zit met een toch wel aparte vraag..
Ik heb een kat die extreem lui is, eet veel, slaapt veel.. Als je hem roept is hij zo bij je, fletst graag, is gelijk de meeste katten héél vies van water.. Maar na vorige week donderdag toen er bij ons een extreem hevige onweer is geweest is hij tijdens en na het onweer raar gedrag gaan vertonen. Op de avond van het onweer is hij achter een deur in een hoekje gaan zitten en is hij gekke geluiden gaan maken ( wat helemaal nog niet raar is ) Daarna is hij gelijk een gek wild door het huis beginnen lopen ( wat hij NOOIT doet, is hij gewoon veel te lui voor.. ) tot dat hij is beginnen krabben aan de achterdeur.. Begreep helemaal niet dat hij naar buiten wou.. Het was nog steeds hevig aan't onweren en we hebben zelfs hagel gehad. Heb hem dan maar naar buiten laten gaan en hield hem eventjes in de gaten. Ons terras stond onder 't water, wel zo'n dikke 10cm hoog. Het deed vies buiten en mijn kat legt zich gewoon neer op het terras?! Toen ik dan toch maar besloot hem niet buiten te laten ondanks hij er zelf naar vroeg liep ik naar hem toe en is hij gaan lopen van mij, dat doet die anders nooit. Heb hem die avond niet meer gezien en toen hij de dag erna binnen kwam was hij gewoon niet meer dezelfde kat. Zit nog steeds wat voor zich uit te staren, reageert niet als je hem roept, zit constant rare geluiden te maken. Ligt uren op dezelfde plek.. Wat is hier precies gebeurd en wat kan ik hier aan doen ?
Wat jij zegt is niet ongewoon voor katten hoor.
Katten( en andere dieren) kunnen extreem gedrag( voor ons) vertonen bij dergelijke weersveranderingen.
Katten hebben überhaupt allemaal wel eens dat ze helemaal "gek" worden en dan wild rondrennen om daarna uren voor zich uit te staren.
Het zijn soms vreemde wezens!^^
Als je kat echt doodsbang is wil hij soms alleen nog maar vluchten, dat is een reactie op adrenaline.
Maar je kat is dan in blinde paniek, rent zomaar zonder uit te kijken, weet niet eens waar hij heen gaat...
Mijn advies voor dat soort situaties: nooit aan toegeven, laat die deur dicht tot hij weer een beetje rustig is. Voor nu: Ik zou op Rieneke's advies afgaan, bel met de dierenarts.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.