Hoe kan ik het agressief/hebberig gedrag van mijn 5-jarig konijn afleren? (zie extra info)
Mijn konijn woont al 3 jaar in een redelijk grote kooi, alleen. Telkens als z iets (een hand, een wortel,...) ziet verschijnen in haar kooi knort ze. En met knorren bedoel ik letterlijk: KNORREN! Als we haar schoonmaken zitten we met het zelfde probleem, ze haalt uit naar de borstel of zet er haar tanden in (al knorrend).
Ze is heel erg hebberig, op het moment dat je iets uit haar kooi neemt dreigt ze, daarmee bedoel ik dat ze knorrend op je afkomt. Als je doorgaat zou ze waarschijnlijk bijten. Als we haar optillen of naar een andere plek brengen is ze heel erg bang en doet ze alles om in haar kooi te geraken.
Wat is er mis met haar? Ik zeg tegen mijn ma dat ze gezelschap nodig heeft, een ander konijn/cavia dus, maar dat mag niet, dus dat is geen optie :(
Ps: tegen mij gedraagt ze zich nog het best (ze likt me soms) maar tegen de rest is ze nog agressiever
Toegevoegd na 4 minuten:
Eigenlijk is ze best lief, maar ze kan er écht niet tegen als iemand/iets in haar kooi zit!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.