Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang kan je een hond alleen thuis laten?

ik wil graag een hond en ik zal e dan ook goed voor zorgen!!alleen hoelang kan je een hond alleen thuis laten??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je moet de hond leren alleen thuis te laten. Het ene ras kan dat beter dan het ander. Een pup moet je zeker niet te lang alleen laten. Wel af en toe eventjes, om hem te laten wennen.
Een hond kan je niet een hele werkdag alleen laten. 8 uur. Dat is te lang voor een hond. Maximaal 4 uur. Als dat niet mogelijk is, moet je niet aan een hond beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Kan hij naar buiten om zijn behoefte te doen, dan valt het mee, maar als hij niet kan plassen ofzo, dan mag je hem niet langer dan een werkdag max 8u alleen laten, af en toe, dat beest vind het verschrikkelijk om alleen te zijn, dan neem je beter een poes, die kan wel tegen een dag alleen zijn.
Ik had zo'n collega vroeger op het werk, dat beest werd bijna gek als ze thuis kwam na een dag werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste niet langer dan een halve dag. Er zijn honden die langer alleen kunnen zijn, meestal al wat oudere honden.
Je hond moet het alleen thuis blijven langzaam leren. Een pup mag je sowieso maar even alleen laten.
Eerst leert u uw hond dat zijn eigen plaats een fijne en veilige plaats is.

U brengt hem naar zijn plek, geeft hem wat lekkers waar hij lekker op kan kluiven en verlaat de kamer. Het kan helpen als u op het moment dat u weggaat een vaste, korte zin zegt, bijvoorbeeld: ‘tot straks’. De hond leert dan tijdens de oefening dat als u dat zegt, u weliswaar even weg bent maar ook dat u op tijd weer terug bent.

Verleng de tijd dat u wegblijft maar doe dit wel langzaam. U hond moet leren dat u altijd weer terug komt. Dit is echter niet hetzelfde als het huis uitgaan. Het naar buiten gaan bouwt u ook weer met kleine stapjes tegelijk op. Geef hem voldoende speeltjes, drinken en eventueel wat te kauwen. Dat voorkomt dat de hond zich gaat vervelen en zich dan gaat vermaken in de vorm van slopen of huilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga in ieder geval voor een hond die goed alleen thuis kan zijn, die kun je zon acht uur alleen thuis laten, als je ze uitlaat vlak voor je weggaat en meteen zodra je thuisbent. Lees je daar wel goed over in, je hebt ook honden die je, bij wijze van spreke, nog geen uur alleen kan thuislaten. Vaak helpt het ook als je meerdere honden hebt, dan houden ze elkaar bezig.

Toegevoegd na 14 uur:
Kennelijk is niet iedereen dit met mij eens, laat ik het dan zo zeggen, met onze Duitse Herder gaat dit altijd goed, we hebben haar hier wel langzaam aan laten wennen, ze heeft daarbij het gezelschap van onze kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet langer dan 8 uur, maar als je hem buiten zou hebben, dan kan het wel de hele dag alleen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet langer dan 6 uur want dan hebt hij of zij honger of moet zij plassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De maximum is 8 uur. Als het even kan zul je moeten proberen om in de middag naar huis te gaan om de hond uit te laten. Zeker als deze nog jong is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je jezelf deze vraag moet stellen zou ik helemaal niet aan een hond beginnen. een hond laat je alleen omdat het niet anders kan, en niet omdat het maar kan.

je hebt tijd voor een hond of je hebt het niet. alleen zijn moet je een hond leren. het is namelijk heel tegennatuurlijk voor een hond.

langer dan 4 uur zit mijn hond niet alleen, maar dit is zeker niet aan de orde van de dag omdat het domweg kan.

zorgen voor een hond is dus meer dan een bak voer en een bak water, een wandelingetje op zijn tijd en wat beweging. ik raadt je aan je hier eerst eens in te verdiepen voor je überhaupt aan een hond begint.
het kan leurstelling bij jou voorkomen, maar ook gedragsproblemen en ellende bij de hond zelf natuurlijk, en het laatste is waar het om gaat (als het goed is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso mag een hond niet meer dan 6 uur alleen thuis zijn. Je hond moet namelijk ook plassen en poepen. Als je toch langer weg bent, bel even de buren of een familielid. Die willen vast wel 2 a 3 keer jouw hond uitlaten!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
best lang 10 uur ongeveer
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing