Hoelang kan je een hond alleen thuis laten?
ik wil graag een hond en ik zal e dan ook goed voor zorgen!!alleen hoelang kan je een hond alleen thuis laten??
????? Zo lang als je wilt. Misschien maakt hij spullen kapot, dat ligt aan hoe je hem op hebt gevoed. hallo, een hond is geen furby hoor, kom op zeg. als je niet weet hoe tegennatuurlijk het is voor een hond om alleen te zitten en je hier maling aan hebt krijg je vanzelf probleem gedrag (janken, blaffen, slopen etc) en is de hond weer de gebeten hond natuurlijk. opvoeding van het baasje en know how, dáár gaat het om. een hond doet nooit iets fout namelijk. hij reageert enkel op zijn omgeving, niets meer en niets minder. hou je niet genoeg rekening met een hond of snap je er niets van dan kan je er gif op innemen dat een hond zogenaamd 'lastig' gaat worden.
beweeg en sport je veel is een engels bull 3x keer niets maar kan je beter een herder of een collie nemen (noem maar wat)
woon je klein en heb je een gladde vloer ga dan niet voor een bordeaux of een duitse dag maar kies een kleine hond. sport je weinig en woon je in hartje amsterdam zal een podenco of greyhound het niet zo naar zijn zin hebben als je geen bos of park op zoekt waar ie kan raggen en speuren. tijd voor een dier is maar een onderdeel 'van'.
het uitlaten of tijd hebben van een hond zou nooit van 1 persoon afhankelijk moeten zijn. stel dat jij dit bent, je moet overwerken, overblijven, verzwikt je enkel, breekt je been.... dan zit je al te kijken.
de hele fam moet erachter staan en een bijdrage willen en vooral kunnen leveren. afspraken hierin zorgen voor marges, zodat het niet eens nodig is om een hond aan zijn max aantal uren thuis te zitten. het heeft niets te maken met verwaarlozen hoor. een hond die de godganse dag aandacht krijgt maar niet met soortgenoten kan spelen, niet kan graven, ravotten en donderjagen, niet kan speuren en achter een bal of stok aan kan vangen dat is wat mij betreft ook een vorm van verwaarlozing. er zijn echt wel honden die makkelijker alleen kunnen zijn omdat ze meer op zichzelf zijn. maar ook dit heeft weer nadelen als je op zoek bent naar een gezellige hond die zich volledig schikt en deelneemt met het gezin. enen oppassen is natuurlijk wel leuk, maar ook in de herfst moet een hond zijn loopje en energie kwijt. is het dan nog wel leuk? en als het vriest dat het kraakt, is het dan nog wel zo leuk? koud, nat, verkleumd en 4 extra modderpoten in huis..... het is echt wel wat anders dan even oppassen, maar vind het wel goed dat je er over na denkt of het een juiste keuze is.
Het ele gezin staat erachter!!en voor mij is het ook vooral een maatje steun en toeverlaat..dus liefde genoeg!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.