Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen om mijn hond zindelijk te krijgen?

Mijn hond (Geboren in 2007) 4 jaar oud. Wil maar niet zindelijk worden. Wat kan ik hier in tegen doen?
Of is de beste methode om hem zindelijk te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
966
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje laat nu. Telkens als hij wakker wordt naar buiten zetten en belonen als hij buiten plast werkt bij pups. Maar volwassen hond is moeilijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een pup word zindelijk door er 24 uur aandacht aan te besteden. Naar buiten te gaan voor dat hij ook maar iets in huis kan doen. Na het eten na een spelletje na het slapen enz. ong. om de twee uur.
Ook een volwassen hond is gewoon nog zindelijk te krijgen maar ook met veel aandacht en belonen voor zijn goede gedrag.
Geef hem bv een snoepje op het moment dat hij zijn behoefte doet buiten. (niet als hij klaar is) Echt straffen werkt vaak averechts of zorgt er voor dat ze hun onlasting gaan "opruimen" in plaats van zindelijk worden.
Heel veel succes ik hoop dat je er iets mee kan :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo gauw je ontdekt dat je hond iets ergens heeft gedropt, hem er met zijn snuit tegen aan duwen, daar houden ze niet van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
daar houden ze idd niet van, en ze leren er ook niets van.
deze methode was lang geleden al achterhaald.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding