Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn kitten (Lucky) 13 weken oud, onze valkparkiet aanvallen?

Wij hebben sinds vandaag een hele lieve kitten, Lucky, waar we gek op zijn. We hadden hem wel van buiten, bij zijn moeder. En hij is al 13 weken oud. Alleen, wij hebben ook een valkparkiet (Coco) en ik ben bang dat mijn kitten hem aanvalt. Hij kijkt veel naar hem, en gaat ook op zijn kooi zitten. Coco vind dat dus niet fijn, en blaast. Ik heb nog nooit een kitten gehad en weet dus niet of dit wel samen gaat.. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Er zijn wel filmpjes van vogels en katten die goed samen kunnen, maar ik zou het zelf nooit uitproberen.
Katten vangen nou eenmaal vogels.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kitten van m'n buren heeft toen hij 13 weken oud was de vissen opgegeten en de park

Toegevoegd na 46 seconden:
Parkieten een hartaanval bezorgt **
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt aanvallen zal hij (nog) niet doen. Nu ziet hij het waarschijnlijk als een leuk speeltje. Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en ze gescheiden houden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was anders geweest als ze samen waren opgegroeid, maar die fase is helaas al voorbij.
nou zal je valkparkiet zich niet zonder slag of stoot laten pakken, maar dit levert wel enorm veel stress op voor de vogel.
het beste is de kooi aan het plafond te hangen, zodat je kitten er niet bij kan.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ja je kitten heeft natuurlijk een jacht instinct, en als een parkiet fladdert. reken maar uit.

Maar het kunnen ook beste vriendjes worden.
ze moeten eerst elkaar accepteren en als de parkiet een beetje de baas is dan komt het wel goed.
hou ze niet angstvallig gescheiden, maar laat ze vrij.
maar hou een oogje in het zeil. en grijp in waar nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing