Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als katten 's nachts krijsen, is dat altijd een negatieve uiting jegens een andere kat?

13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Als de kat zich aangevallen voelt, begint hij te krijsen en te sissen, als een soort van verdedigingsstrategie.

Dus ja het zou dan wel negatief moeten zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is het niet. Als je 's nachts een kat hoort krijsen is hij krols en wil hij een poes "bestormen". Hij heeft er dan behoefte aan om te paren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal betreft dit ongecastreerde katers, die elkaar uitdagen omdat er een krolse poes in de buurt is.
normaal zullen deze katers de confrontatie niet opzoeken, maar met een krolse poes in de buurt nemen de hormonen de overhand.

Toegevoegd na 4 minuten:
als dit pleit beslecht is en de paring heeft plaats gevonden, kan je nog het gekrijs horen van de poes, als de kater zich terugtrekt.
de kater heeft namelijk kleine weerhaakjes aan zijn penis.
de pijn van het terugtrekken veroorzaakt de eisprong bij de kat.
hierna begint het hele feest weer van voren af aan.
(vandaar dat een poes een nest kan werpen met kittens van verschillende vaders).
Rieneke1
13 jaar geleden
Katten krijsen om meerdere dingen, het is niet altijd om te paren.
Vaak gaat het ook om een terretorium te verdedigen.
Mijn kat is geholpen en als hij buiten is kan hij ook heel goed krijsen. Vooral als een andere kat in zijn terretorium komt, die hij heeft afgebakend met spritsen(urine)
Iedere kat heeft zijn eigen geluid, wij horen dat niet maar de dieren we.
Als mijn kat krijst staat mijn hond in de startblokken om hem te helpen. Van andere katten kijkt zij niet op.
Krijsen 's nachts kan voor paring zijn, maar is meestal voor verdediging van een terretorium.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing