Kan een gestresste kat naar buiten?
Ik heb sinds gister een logé kitten van 9 maanden oud en zij wil niets van hem weten. Hij daarentegen volgt haar overal en praat tegen haar. Helaas wordt zij daar weer heel nerveus van en loeit en blaast naar hem.
Nu wil ze graag naar buiten, waarschijnlijk de rust op zoeken, maar ik ben bang dat ze de benen neemt. En niet meer thuis durft te komen.
Ze loopt dagelijks buiten.
Ze is van nature ook al een nerveuze kat.
In huis heeft ze genoeg plekjes waar ze zich kan verstoppen, maar aangezien hij haar overal volgt, kan zij haar rust niet vinden.
Ik hoop dat jullie weten of ik dit kan doen.
Toegevoegd na 45 minuten:
Even Ter verduidelijking.
Het is mijn kat die naar buiten wil, ze kent de buurt en zij is 9 jaar. De kitten gaat sowieso niet naar buiten
Ik ben bang dat ze zo gestresst is dat ze weg rent en de weg niet meer terug vind. door haar stress
Aan de andere kant.... nu ze zo gestresst is eet ze niet en gaat ze ook niet naar de bak.
Dus een beetje rust buiten ze deur is ook weer niet slecht voor haar.
Scheiden gaat ook lastig aangezien ze een dichte deuren fobie heeft, ze krabt dan mn hele deur aan gort.
Ik weet ook niet wat ik hier mee zou moeten doen.
Succes ermee!
Het verstandigste is nu om de logerende kat eventjes apart te zetten in een kamertje. Heel vervelend voor logee-kat maar die stress doet beiden geen goed.
De kitten is de ultime mensen kat. Heeft veel aandacht nodig, is overal waar de actie is ( tis nu alleen mijn kat die de actie verzorgd.) is de kitten. Verder heeft de kitten geen stress die is de rust zelve. Tis echt alleen mijn kat
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.