Kater wel of niet loslaten?
Mijn (geholpen) kater is nu 2 jaar, Hij heeft altijd aan een tuigje buiten gezeten dus nooit los ( al heel aventoe wel eens los geschoten en altijd terug gekomen) Omdat ik amper tuin heb en het te druk vind met verkeerd.
Nu logeer ik regelmatig ergens waar meer ruimte is ( bosrijker gebied) waardoor de mogelheid is om hem wel los te laten kwa ruimte en omgeving, hier lopen ook meer katten los.( camping)
Nu vraag ik me af of ik hem gewoon los kan laten hier, hij is wel nog steeds schrik achtig voor vreemde mensen/geluiden dus daarom twijfel ik ( ben bang dat ie uit paniek dan wegrent en niet meer terug komt)
Hij loopt nu nog aan een tuigje vast maar wil eigenlijk niet naar buiten overdag (schiet meteen naar binnen als ik hem buiten zet), zodra het donker word buiten wil ie wel graag naar buiten blijven alleen blijft ie steeds vast zitten aan planten enzo.
Kan ik hem beter overdag los laten of Savond's even? ik laat sowiso de deur open staan en de bakjes eten weet ie wel te vinden en hij is ook gewend om om 20u vlees te krijgen.
En als ik hem savonds los laat zou ie dan wel op tijd terug komen want kan hem moeilijk buiten laten snachts met de deur dicht? dus mischien beter overdag gewoon?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.