Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je ook paracetamol aan een hond geven als hij/zij pijn heeft?

ze is in een konijnen hol gestapt en heeft haar pootje verzwikt ze is 11.5 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nu zou ik voor een verzwikt pootje niet direct een pijnstillertje geven. Een nat verbandje een een dagje rust zou beter zijn. Laat het bij de dierenarts op professionele manier verbinden zodat het niet te strak zit.
Een paracetamol kan giftig zijn maar enkel bij een te grote dosis, maar ja, dat is bij ons mensen ook zo.
Hier een site waar je op kan lezen hoeveel mg je per gewicht kan geven om geen overdosis te geven. Je hebt ook speciaal voor dieren pijnstillers, maar alleen de prijs is duurder, altijd een voordeel voor de dierenarts maar niet leuk voor je portemonnee, het zijn geldwolven die artsen.

http://www.devrolijkeviervoeters.org/wetenswaardigheden21.htmaspirine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee dat moet je nooit doen!
Dat is gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol is een veelgebruikte pijnstiller bij mensen. Het is bij mensen een veilig middel, maar kan bij honden tot vergiftiging leiden. Het is daarom nooit verstandig om als pijnstiller bij honden een paracetamol te geven!
Ga naar de dierenarts met je hond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol is een veelgebruikte pijnstiller bij mensen. Het is bij mensen een veilig middel, maar kan bij honden tot vergiftiging leiden. Het is daarom nooit verstandig om als pijnstiller bij honden een paracetamol te geven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want het is natuurlijk gemaakt voor mensen. Andersom mensen mogen ook NOOIT medicijnen voor dieren nemen, omdat voor dieren is gemaakt. Het is in dit geval een pijnstiller voor mensen, maar gif voor dieren en andersom, als het een pijnstiller voor dieren is, is het meestal ook gif voor mensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij gaven onze rottweier x mastino met oud en nieuw atijd 2 x over 1/2 paracetamol om rustig te blijven, ook de hond van onze buren hebben we wel eens een paracetamol gegeven toen deze zich niet lekker voelde overgeven en diaree. Beide honden zijn nog springlevend en hebben geen rare mankementen gehad.

Bij een kleinere soort hond weet ik niet wat er gebeurt, maar bij grote honden zoals rottweiler en mastino's kan dit echt geen kwaad, deze honden zijn zwaarder dan een gemiddelt kind die ook 1/2 paracetamol per x mogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meningen zijn verdeeld, ik zou gewoon even met de dierenarts bellen. ze kunnen telefonisch heus goede raad geven, de assistent weet meestal ook wel wat je kunt doen bij zoiets.
dan kun je het even aankijken thuis en als het echt niet gaat dan zou ik toch even de dierenarts laten kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, en zo'n ouwetje al helemaal niet, als je hond jonger was, had je ( evt.)'n kwart sinasprilletje kunnen geven, maar zelfs dat is niet aan te bevelen, heb het ooit gedaan toen mijn hond kiespijn had. In jouw geval kun je beter naar de D.arts gaan, misschien is er wel wat gescheurd of gebroken, en anders kan hij je in elk geval adviseren welke pijnstiller geschikt is voor jouw hondje, sterkte!
13 jaar geleden
Ga even met de hond langs de dierenarts als het inmiddels niet beter gaat. Indien nodig kan hij metacam geven als pijnstiller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit doen, kan hij zelfs dood aan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing