Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn poes valt de laatste tijd soms uit het niets aan tot bloedens toe. Weet iemand wat ik kan doen? mijn dochters beginnen bang te worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Naar de dierenarts gaan... Dat is het enige wat ik kan aanraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat je een kat zoiets niet afleert, dus kat de deur uit, helaas.

Toegevoegd na 16 uur:
Ik begrijp dat er mensen zijn die dit rigoureus vinden, maar wil je liever dat je dochters een trauma tegen katten oplopen, daar hebben toekomstige katten meer nadeel van en dan heb ik het nog niet eens over de dochters. Die kat hoeft niet dood of zo, zet op een leuke plek waar hij geen kwaad kan, b.v. een boerderij.
Het karakter van een kat verander je toch niet, ik heb genoeg katten mee gemaakt.

Toegevoegd na 16 uur:
O ja, De juiste volgorde is Eerst kat uit huis of opsluiten, daarna oorzaak uitzoeken. Wel even je prioriteiten juist stellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allereest naar de dierenarts om je kat te laten onderzoeken.
voor dit gedrag kunnen diverse aandoeningen de oorzaak zijn, waarvan sommige prima te behandelen zijn.
de kat kan simpelweg pijn hebben.

als een medische oorzaak is uitgesloten, observeer je kat dan goed; in wat voor situatie valt de kat aan?
wat je vaak ziet is omgerichte agressie; dan windt de kat zich bijvoorbeeld enorm op over de kat van de buren die voorbij loopt buiten.
hij weet met de frustratie geen weg, en valt het dichtsbijzijnde dan maar aan, mens of andere kat.
het is zaak de oorzaak te achterhalen en weg te nemen.

het gebruik van feliway kan de kat mogelijk ondersteunen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Hebben wij met onze poes ook gehad, ze had een hersenparasiet. Erg vreemd! Ze heeft medicijnen gehad dat waren wit met gele capsules met korreltjes erin en dat werkte. Nu is het gewoon onze oude vertrouwde knuffel weer! Wel even mee langs de dierenarts gaan hoor. Succes en ik hoop dat het goed komt! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit deed mijn kat ook toen hij kitten was.
Als ik vanachter een muur of stoel tevoorschijn kwam hing hij gelijk in mijn benen. Als ik hem dan wilde pakken gingen ook mijn armen eraan.
Hij bleef hier echt in hangen en het zag er niet uit.
Wanneer hij dat gedrag vertoonde ging ik later stilstaan, zonder hem aan te raken.
Toen werd het minder.
Na een paar weekjes mocht hij naar buiten en het was helemaal over, daar had hij voldoende om op te jagen en kon hij volop energie kwijt.
Dus ik weet niet hoe oud de kat is.
Als het inderdaad een oudere kat is zou ik inderdaad naar de dierenarts gaan.
Misschien heb je ook iets aan onderstaande site.
Heb hem zelf ook even gelezen, best interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing