Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen, nu ik alles gekocht heb ?? voor mijn konijn?

Ik heb een ren met een badkamermat erin dus niet ontzettend groot, met speeltjes enzo erin maar hij duwt steeds aan de tralies en eet aan de kranten en hij weet niet waar hij moet poepen en plassen omdat hij zindelijk is en in de woonkamer staat dus hij houd het op , in zijn kooi staat zon driehoek wc'tje waar hij altijd in peopt en plast. Maar die ren is bedoeld voor de hele dag erin zitten en lekker spelen, maar het heeft dus geen zin heeft iemand een idee wat ik nu moet doen , iets anders wat ik kan maken misschien? oja, wc'tje erin zetten heeft geen zin dan gaat hij dat wc'tje door de hele ren gooien. & speeltjes in de kooi leggen kan ook niet want anders word het te vol.

Toegevoegd na 13 minuten:
van ren een trappetje naar kooi kan niet zijn kooi is vrij hoog want er zit nog een cavia kooi onder ! :D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Kun je geen doorgang/tunnel maken van de ren naar zijn kooi, zodat hij 'even' naar het toilet kan gaan?
Zo heeft hij nog meer ruimte en is het nog leuker voor hem + hij hoeft zijn plas niet op te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je konijn moet even wennen denk ik. Kun je dat wctje niet ergens mee vastmaken?
En speeltjes hoeven niet zo groot te zijn. Iets om op te knagen ook niet. Heb je al een stuk pvc pijp gevonden, of een paar plankjes die je op elkaar timmert als een soort bruggetje?
13 jaar geleden
Een konijn is een sociaal dier. Dat betekent dat het altijd een ander konijn nodig heeft. Als dat niet zo is, is het konijn er eenzaam en begint uit verveling/stress? van kranten te eten.
Een ander konijn er bij is dus de oplossing.

Nog een tip om het konijn helemaal aan jou te laten wennen:

Alles wat groter is dan het konijn zelf, is mogenlijk een roofdier. Om te laten zien dat je niet eng bent, ga je eerst:
Op je buik voor de kooi liggen. Als het konijn daar helemaal aan gewend is, (dus het gaan wassen in jou bijzijn) laat je hem aan je hand ruiken. Daarna kun je hem voorzichtig gaan aaien. Drukt hij zich door het aaien tegen de grond, maakt hij zich klein, dan laat je hem eerst weer aan je hand ruiken.

Daarna kun je met het oppakken beginnen. Altijd een hand onder de voorpoten en de andere hand onder de kont. Eventueel als het nodig is kan het konijn ook bij het nekvel gepakt worden, dat doet hem heus geen pijn.

Laat je hand eerst vlug onder de buik door gaan, als hij daar aan gewend is, kun je hem lichtjes omhoog tillen. Daarna pak je hem van de grond, en zet je hem weer neer. De laatste stap, pak je hem op en ondersteun je z'n achterwerk!

Deze tip heeft discipline en heel veel geduld nodig. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan misschien buiten nog een ren maken en hem af en toe buiten laten (als het mooi weer is natuurlijk, maar zeker niet in de zon zetten!) hij kan dan misschien op zijn gemak zijn behoeften doen en hij kan trouwens ook gras eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing