Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe los ik mijn probleem op met 24miauwende katten voor de deur/tuin?

In onze kleine woongebied dus 8huizen en overkant 8huizen het zit zegmaar dicht met een hek en dan elke huis een tuin met hekken. en aan de overkant is er een huis die heeft 21buitenkatten en de buren hebben ook al 3katten, katten en elke dag overdags of 's avonds hoor ik miauwende katten ik word hier zo geschift van dat gewoon letterelijk en figuurlijk ontplof dat irritante vreselijke gemiauw maakt mij heel kwaad ik weet niet waarom maar dan vlieg naar de tuin en wil ik gewoon flessen cola of met bekers gooien.ze poepen en pissen ook al in de tuin als ik ze zie word ik al gek en jaag ze weg.

iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

bedenk allereerst, dat de katten er ook niets aan kunnen doen dat ze kat zijn, en dat ze daar zijn.
neem eens contact op met de dierenbescherming, 21 katten is idd erg veel.
mogelijk dat zij kunnen bemiddelen bij herplaatsing van een aantal van de katten.

verder twijfel ik het hier neer te zetten, maar je klinkt of je aan het eind van je latijn bent.
als ik gelijk heb, ga dan eens langs je huisarts.
sterkte!
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bel de dierenbeschermin of de politie want je mag niet eens zoveel katten hebben tenzij je raskatten fokt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wettelijk bestaan er in nederland geen bepalingen voor het aantal katten dat iemand mag bezitten.

wat je kan doen met de buren praten.
helpt dit niet, informeer wat de APV van je woonplaats hierover heeft bepaald (per gemeente kunnen er dus andere regels zijn)
is het een huurhuis kan je de woningbouw bellen voor deze overlast.

al zouden je buren honderd katten mogen hebben. het is de wet zo bepaalt dat je huisdier geen overlast mag veroorzaken en de eigenaar ervoor moet zorgen om overlast te voorkomen.

heb je klachten kan je ook de LID bellen voor info, deze weten ook wel wat je bij klachten kan doen.

koffiedik in je tuin want daar houden ze niet van, maar tegen de stembandjes van de katten is helaas niets te doen. over de schutting een fijn net spannen want dat voelt niet fijn aan tere kattepootjes bij het klimmen (wel goed vastzetten natuurlijk zodat het geen gevaar oplevert voor de kat. het beestje kan er immers niets aan doen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de rijdende rechter benaderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plant wat wijnruit (ruta graveolens) in je tuin; katten (en honden) lopen daar met een ruime boog omheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou zelf erg veel van katten, maar kan me voorstellen dat dit behoorlijke overlast is.. De tips zijn prima.. Wat ik wil toevoegen is dat een kat niet goed tegen water kan.. Dus zorg dat je uw tuinslang binnen handbereik hebt en spuit kort nat, dat vinden ze erg vervelend.. Als je dat regelmatig herhaald zullen ze wegblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook 5 katten. Mijn buren zijn Marokkaans hebben van alles en niets last. Ik heb voor hun Wijnruit en andere planten gekocht om de dieren uit hun tuin de houden.
In mijn eigen tuin heb ik cacaodoppen uitgelegd zij gaan daar niet meer over het heg. Op die manier kan je je tuin ook beschermen. Verder zou ik met andere buren die misschien ook last hebben het gesprek met de mensen zoeken.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staan al genoeg tips hierboven. Zeker de tips voor in je tuin zou ik gaan opvolgen. Het kost je wel wat geld, maar dat is maar eenmalig. Misschien heeft iemand een stekje van een plant.
Wat je verder ook besluit te gaan doen. Ga eerst met de buren praten! Niets is zo slecht voor de sfeer in een buurt als iemand die zonder eerst te overleggen naar de woningstichting of naar de politie gaat.
Wacht wel tot je rustig bent, ik snap heel goed dat je er gek van wordt, het kan heel erg irritant zijn. Maar storm niet in een boze bui naar de buren, want daar komt meestal geen zinnig gesprek uit voort. Ik weet het van mezelf, ook met boze mailtjes sturen e.d., ik wacht tot ik rustig ben, dan pas reageer ik tegenwoordig.
Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing