Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

m'n kat heeft vlooien, heb ik 'm vlooienmiddel gegeven, zit ie na twee weken weer onder?

ik heb 'm frontline gegeven, staat goed bekent geloof ik, maar na 2 weken zit ie weer onder de vlooien. ze is veel buiten, miss. heeft dat ermee te maken. kan ik hier iets tegen doen? moet ik ook in m.'n huis met vlooien spray aan de gang?
groet'n

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

in grote delen van nederland zijn de vlooien resistent geworden voor frontline.
tijd om over te stappen op een ander middel.
vraag advies aan je dierenarts.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de dierenarts(assistent) heeft me dit aanbevolen.
Rieneke1
13 jaar geleden
aiai, dan loopt de assistente achter :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vorig jaar raadden jullie op GV juist frontline aan , omdat het spul van de drogist niet werkte.
ben dit jaar speciaal frontline gaan halen :-( overigens hebben wij (katten en huis) dit jaar nog geen vlo gezien, wel teken.
Een kat die veel buiten is heeft meer kans om vlooien mee naar huis te brengen.
Steeds meer dierenartsen raden Frontline niet meer aan. Reden : de vlooien, net als vele andere insecten, schrikken niet meer van de veelgebruikte middelen. Ze bouwen massaal resistentie op tegen Fipronil, de werkzame stof, die o.a. in Frontline zit.

Het meest aangeraden is nu Advantage.
Advantage heeft het voordeel dat het ook vlooienlarven in de omgeving, bijvoorbeeld favoriete slaapplekken, doodt.
Hopelijk ben je ermee geholpen.

Als je twijfels hebt over vlooien in je huis kan je best preventief een vlooienspray gebruiken. De gebruiksaanwijzing staat meestal op de bus. Daarna goed verluchten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank voor t antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je MissPrixie :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Cica :)
Houdt er rekening mee dat de eitjes niet doodgaan van dat middel, en die komen dan na n paar weken uit, en moet je opnieuw behandelen.
Er zijn ook middelen die de kat moet opeten, die de eitjes aanpakken zodat ze niet uitkomen
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Teatree olie wil ook wel eens helpen........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
teatree olie is giftig voor katten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tea Tree olie gevaarlijk? Regelmatig verschijnen er artikelen over het gebruik van tea tree olie bij dieren. Onlangs zag ik weer een artikel waarvan er melding werd gemaakt dat tea tree olie gevaarlijk zou zijn voor katten. Een aantal jaren geleden was er dergelijke paniek maar betrof het toen honden.
Het grote probleem zit hem in het feit dat pure, dus 100% tea tree olie inderdaad de gezondheid van een dier kan bedreigen als deze de pure olie binnenkrijgt. Het kan niet vaak genoeg benadrukt worden dat je nooit een onverdunde etherische olie mag gebruiken op een dier. Ook hier gaat op dat velen de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Elke etherische olie moet voor gebruik gemengd worden met een basisolie. Slechts eenvijfde deel etherische olie zal vermengd moeten worden met viervijfde deel basisolie (bijvoorbeeld jojoba olie). Bovendien geldt dat wanneer je geen verstand hebt van het gebruik van etherische olie, je dit niet zomaar klakkeloos op dieren toe moet passen. Win eerst het nodige advies in aan mensen die er wel verstand van hebben of raadpleeg de nodige lektuur, die volop te krijgen is in boekhandels, bibliotheken en op internet.
Om problemen met tea tree olie te voorkomen, is er speciaal voor dieren de Tasman Tea Tree olie 20% in de handel. Zoals het percentage al doet vermoeden, is deze olie al een vijfde verdund en kan wel veilig rechtstreeks op dieren gebruikt worden. Dit product is uitvoerig getest en veilig bevonden bij gebruik bij dieren. Behalve de tea tree olie, zijn er nog andere dierverzorgingsproducten te vinden in deze lijn, waaronder shampoo, kennelreiniger en dierverzorgingsspray. Deze producten kennen vele toepassingen. Bron:http://www.naturalanimalconsulting.nl/tea_tree_olie_gevaarlijk.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toch logisch dat je eerst gaat kijken hoe teatree toegediend moet worden! Duh........
Rieneke1
13 jaar geleden
was dat maar waar.
Naast de kat moet je ook zijn omgeving behandelen, zoals de kattenmand, vloerkleden em kussens waar hij eventueel op ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frontline werkt hier ook niet meer, ik gebruik nu Program.
Spray voor de zekerheid je huis, en controleer als je een nieuw anti-vlooienmiddel koopt de werkzaamheid: sommige werken ook tegen bepaalde worminfecties (maar meestal niet tegen lintworm), en kijk of ze wel of niet tegen teken werken (belangrijk als je kat buiten komt!).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: