Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke schildpad zou ik kopen?

Ik wil een schildpad die graag in het water en liefst ook op zand of grind etc is. Het mag niet groter zijn dan 4 a 5 cm in het begin. Ik heb na school de hele tijd om hem te verzorgen etc.. Hij mag ook geen winterslaap hebben en moet overdag actief zijn. Heeft u een soort gevonden? dan wil ik ook graag weten na hoeveel jaar hij zijn maximum lengte heeft bereikt.

Toegevoegd na 6 minuten:
de muskus schildpad is actief savonds en in de nacht, ik vroeg overdag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een roodwang schildpad mag niet meer verkocht worden, maar een geelwang nog wel.
Het zijn sterke soorten, maar wel waterschildpadden.
Maar ze worden snel heel erg groot( wel 35 cm.! ), gaan verschrikkelijk stinken, je hebt snel een grote bak nodig met een eilandje er in, lamp er boven, speciaal voer, grote filter voor het water, veel water verversen en je zit er voor wel 40 jaar aan vast!
Dit moet je dus nooit doen!!!!!!
ieder jaar kan je wel een grotere bak kopen, kost je veel geld aan stroom en materialen.
Waarom koop je niet een verwarmt terrarium waar je tropische kikkertjes in doet, die zijn zeer geschikt om in huis te houden, met weinig onderhoud en kosten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de foto 2 roodwangen, die in een zeer grote vijver al meer dan 10 jaar leven, ik voer ze soms bij met kattenbrokjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb een paar perfecte schildpadden voor je gevonden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing