Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waneer laat een hond een scheet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Inderdaad. Precies om dezelfde reden als een mens. Het kan ook zijn dat hij zijn eten zo gulzig naar binnen hapt dat hij veel lucht in de darmen krijgt. Tja, het moet eruit......
Ook als hij iets heeft gegeten waar hij niet aan gewend is...en dit kan van alles zijn en hoeft helemaal niet slecht te zijn, kan hij gasvorming krijgen.
In de meeste gevallen is het helemaal onschuldig..... voor de hond :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hetzelfde als bij de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij teveel gas in zijn darmen heeft en dat moet eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan samenhangen met het voedsel, een teveel aan eiwitten kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat bacterien zich ophopen in de darmen en daar gassen aanmaken.

Toegevoegd na 52 seconden:
Misschien eet de hond in kwestie wel (te) veel vlees?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij verkeerd voedsel heeft gekregen
als dit vaak het geval is raad ik je aan het voer eens te veranderen (als je hond oud is moet je een kijken naar senioren honden voedsel)

als het gewoon een keer een scheet is dan is er over het algemeen niks aan de hand. mensen laten er volgens mij een stuk of 15 per dag.

Toegevoegd na 3 minuten:
volgens wiki is dit trouwens 12 tot 25 en volgens bijgevoegde bron is dit 14 per dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik ervaren heb met honden en katten en voer, hebben de meeste geen last van normaal voer. Af en toe een scheet laten is niet erg, lijkt me.
Bij één ervan (een hond) kregen we last van de hele dag scheten laten. Zij moest toen speciaal voer hebben voor gevoelige magen die minder belasting konden hebben, en ik moet zeggen het hielp enorm (ons meer dan haar vrees ik!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als die het al doet dan overdag, tijdens zijn slaap is het vaak minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing